Koorts en ziek

Arme meid is ziek. Net als papa en mama. Zij had alleen ook koorts erbij en heeft een hoofd vol snot en slijm. We mochten gisteren meteen langs komen bij de huisartsenpost omdat ze 38,4 had. Gelukkig was er niets ergs ofzo. Ik kreeg het advies om vaker aan te leggen en evt water extra te geven. Vond het een fijn advies. Je hoort wel eens andere verhalen over huisartsen die niks met bv hebben.

Maar goed, wat ik eigenlijk wilde weten is wat jullie verder nog doen als je kindje ziek is. Die van mij is ni 11 weken en mag nog niet alle medicijnen. En wat doen jullie als je zelf ziek bent en bv geeft?

Sneu hé als ze ziek zijn?! Luana is ook al snipverkouden en een week aan de diarree. Ook bij mij zei de ha extra water geven. Ik heb 2 boeken bij haar hoofdeinde gedaan. Zo ligt ze iets rechterop en kan ze het slijm/snot iets makkelijker kwijt. Verder natuurlijk een ui naast het bed, luuf op de borst en de babyneusspray. Dit laatste is een zoutoplossing en die mogen de kleintjes ook hebben. Paracetamol mag ook, onder de 5,5 kg mogen ze 60 mg, boven de 5,5 kg 120 mg. De 60 mg paracetamol is bij de apotheek verkrijgbaar, de rest bij de drogist.

Er kan dus wel veel, maar het is vooral een kwestie van rust en uitzieken. Dit is meer om het iets makkelijker te maken. Ik geef geen bv en weet dus niet of alles mag. Ik denk het wel, lijken me geen rare dingen haha.

Succes en beterschap!!!

het is juist heel erg goed om bv te geven ! Zo krijgt zij direct jouw antistoffen !

Ik was een tijd terug ook snipverkouden en Jari werd ook ziek.. toen zeiden ze dat het juist goed was wat de bv betretf.
dus vooral door blijven gaan daarmee ;)

Heel veel beterschap en sterkte !! vind het zo sneu altijd als die kleintjes zo ziek zin... bbah...

hoi hio

wat sneu,zo jong.
Idd zetpil geven 60mg of 120mg afhankelijk van leeftijd en gewicht. ik heb sowieso 60mg op voorraad voor als ik mara een halve parecatamol wil geven.
heel veel sterkte met de kleine meid

Bijna een week verder. We voelen ons inderdaad wat beter. M'n kleine meid snottert nog wel, maar het wordt steeds minder. Weinig aan gedaan eigenlijk. Zoutoplossing voor d'r neusje. Verder vaak aanleggen en frisse lucht inderdaad. Oh en ik heb zelf Echinaforce tabletten en Paracetamol ingenomen voor mijn eigen weerstand. Ook veel drinken en snoepjes om op te sabbelen :).

Terug
Bovenaan