koorts/geen koorts

vraagje, mijn zoontje moest vanavond zo erg huilen, ik had even de temptratuur gemeten,rectaal en had 35,88 is dit nog normaal, wat zijn de temp van een baby.
 
Ik kan je natuurlijk niet helpen en als je ongerust bent, moet je gewoon de dienstdoende arts bellen, maar ik heb dat ook gehad met mijn zoontje. Hij was een maand of 4 geloof ik en hij had lichte verhoging, dus toen had ik hem een paracetamol gegeven. Later op de avond bleef hij maar huilen en toen heb ik ook een temperatuur van 35,4 gemeten. Of het nu aan de paracetamol lag waar hij heftig op gereageerd heeft (de arts zei van wel), of dat dat kwam doordat hij zo overstuur was, dat weet ik nog steeds niet. Kindjes schommelen snel qua temperatuur, als hij goed eet, drinkt en plast en niet suf is, dan is er waarschijnlijk niks aan de hand, maar bij twijfel gewoon bellen natuurlijk. Succes.
 
Een temperatuur tussen 36,5 en 37,5 zou normaal zijn voor een baby. Wat jij beschrijft had ik een tijdje geleden ook aan de hand, net zoals anoniem hierboven na het geven van een zetpilletje. Mijn zoontje heeft een gemiddelde temperatuur van 37,1, dus ik maakte me toen wel zorgen ja. Maar misschien moet je eens een paar dagen zijn temperatuur nemen en bekijken hoeveel hij gemiddeld heeft. Ikzelf heb ook maar een gemiddelde temperatuur van 35,5 dus dan is 35,88 niet zo`n groot probleem. En anders gewoon op het cb vragen hoor, daar dienen ze tenslotte voor.
 
Hoi,

Het ligt ook een beetje aan de normale temp als hier boven staat.
Ons meisje heeft normaal 36 en een beetje vrij laag. Maak me dan niet zo snel zorgen als het wat lager is.

Het kan zijn dat hij huilt omdat hij het koud heeft?
Misschien een warm badje lekkere warme kleertjes aan.
En zodra je twijfeld de dok bellen beter 10x teveel dan 1x te weinig.

succes
 
Terug
Bovenaan