Koorts! (Maak me zorgen)

Hey Dames.

Ik heb een griepje te pakken en heb nu 38,5 graden koorts. Ik maak me zorgen of dit een miskraam kan opwekken of slecht is voor de baby. Is het erg om griep te hebben tijdens je zwangerschap?
Hoor graag wat van iemand want ik maak me zorgen!

Liefs

even reageren. (ben zelf dec mama)
IK heb bij de tweede ook flink griep gehad. had toen op mijn hoogtepunt 40,5 koorts en de ha raadde me aan om zelfs niet naar mijn controle( eerste keer) bij de vk te gaan. Ikzelf dacht toen als ik zo ziek ben kan ik ook niet goed zwanger zijn van een kleine. Dus ben helemaal down van de koorts met rillingen en alles toch gegaan. Onze kerel is nu 3,5 dus heeft er niet onder geleden. Misschien wel een paracetamol pakken om de koorts te verlagen.

beterschap!

groetjes

Ik wil toch ook even reageren. Ik wil je niet bang maken, maar koorts is niet goed voor je zwangerschap (omdat stabiele temperatuur belangrijk is voor je kleintje in de eerste 12 weken, heb ik toevallig van de week ergens gelezen) Zorg daarom dat je temperatuur zo stabiel mogelijk blijft. 8 keer per dag een paracetamol, verdeeld over de dag, zodat de koorts geen kans krijgt om hoger te worden.

Hopelijk ben je snel weer opgeknapt!

Hai,

Wat vervelend voor je! Ik kan je er geen advies voor geven maar ik zou gewoon even bellen met de dienstdoende vk. Die kan je vertellen wat je kan doen en je misschien even gerust stellen.

Beterschap!

Hai meid,

Ik volg je verhaal al een tijdje en ik wil absoluut geen betweter zijn maar ik zou zeker GEEN 8 paracetamols per dag innemen (ben drogist geweest) een volwassenen die niet zwanger is mag er maar 6 per dag dus wat ik je wil adviseren is: bel je vk of ga langs de huisarts.....hun kunnen je het beste adviseren!

Sterkte en beterschap! Liefs

Ik ben van november forum. Maar je mag geen 8 paracetamols hoor!!!
Ik heb een keer de huisartsenpost gebeld omdat ik migraine had. Maar je mag eraar drie per dag! Gewoon op bed liggen weinig kleding aan. Was handjes koudmaken en je lichaam wat koelen. Zo krijg je de koorts omlaag.
Maar ziek zijn met zwangerschap is niet zo erg hoor. Heel veel zwangere krijgen gewoon griep.
Temperatuur laag houden zoals ik zei. Succes. En bel de HA even dan word je wat geruster

Bedankt voor de reacties! Heb gister 4 paracetamol gehad. Heb net even temperatuur opgemeten en heb nu 37,6. Dus ik denk dat de koorts over is. Tenzij het vanmiddag omhoog gaat. Nu in bed met een snotneus en zere keel. Ik hoop dat ik vandaag iets binnen kan houden.

Liefs

Terug
Bovenaan