Koorts na antibiotica kuur

<p>Hallo allemaal,</p><p>Onze dochter (11 maanden) kreeg sinds vorige week antibiotica voor ontstoken oortjes en longetjes. Vandaag zou de laatste dag kuur zijn en ineens heeft ze vanochtend 39 graden koorts. Afgelopen week tijdens de kuur eigenlijk weinig tot geen klachten gehad. Wat ik niet snap waar kan die koorts vandaan komen als je net ene antibioticakuur achter de rug hebt?! Toevallig moeders die dit herkennen of mee hebben gemaakt? Ben erg benieuwd!</p><p>Groetjes!</p>

Heeft ze nog koorts? Dan zou  ik (morgenochtend) wel even de huisartsenpost bellen. Ze is nog zo klein. Dus je ook niet echt vragen of ze nog ergens last van heeft. En ik zou denken dat je na afloop van een kuur geen koorts meer moet hebben. Maar ben een leek. Laat er een deskundige over meedenken. Succes!! Ik hoop dat ze er vanaf is. 

Hoi,
Jeetje wat naar voor je kleintje. Het heerst wel heel erg nu. Het zoontje van een vriendin van mij heeft inmiddels al 2 kuren achter de rug en krijgt ook telkens zijn koorts terug. Kan idd een flinke virusinfectie zijn. Wat ze hierboven al zeggen als je het niet vertrouwd de huisartsenpost bellen ze zijn ervoor. En jij voelt echt wat het beste is voor je kindje. Heel veel succes en beterschap. Liefs!

Volgens mij moet je altijd bellen als de koorts na koortsvrije dagen weer terugkomst misschien was de kuur niet voldoende. Zeker bij longontsteking zou ik geen enkel risico lopen.. sterkte

Dank voor jullie reacties. Koorts is iets gezakt en ze is goed verkouden. Dus helaas een virusinfectie direct na haar kuurtje. Word er af en toe wel een beetje moedeloos van, want ze valt echt van de ene in het andere virus. Ik houd me maar vast aan het feit dat ze over een tijdje een ijzersterke weerstand moet hebben. Kan niet wachten tot de griep- en verkoudheidsvirussen weer verdwijnen en de zon weer gaat schijnen.
Jullie kleintjes afgelopen maanden ook zo vaak verkouden en grieperig geweest?

Het is zeker de tijd van het jaar. Bij ons beide jongens en wijzelf ziek geweest. Alleen bij onze jongste van 2 is het nogal vervelend verlopen. Hij had een oorontsteking dat is uitgelopen op mastoiditis. Dat is een gevaarlijke ontsteking van het bot achter het oor. Één van de symptomen was dat hij niet goed op de antibiotica reageerde. Maar dat uitte zich in dat na een paar dagen antibiotica hij weer heel hoge koorts kreeg. Daarnaast ging zijn oortje helemaal van z'n hoofd afstaan. Hij is met spoed geopereerd en heeft een tijdje in het ziekenhuis gelegen om antibiotica via een infuus te krijgen. Gelukkig is hij nu weer helemaal opgeknapt. Maar vandaar dat ik reageerde op je berichtje. Hou onze jongen nog steeds als een soort havik in de gaten haha. Als hij weer koorts krijgt nu de kuur klaar is zou ik gelijk weer contact zoeken met de arts of anders huisarts. Maar ik denk dat je in dit soort gevallen ook heel goed je gevoel kan volgen. Ik ben niet zo snel heel erg bezorgd. Maar dat was ik bij hem wel steeds heel erg. En dat bleek terecht. 
Ik hoop dat ze snel opknapt. Zeker dat eerste jaar pikken ze echt veel op. Nu onze kinderen wat ouder zijn, wordt dat echt beter. Over niet al te lange tijd beginnen we weer opnieuw. Nummer 3 is onderweg :).

Terug
Bovenaan