Koorts stijgt alleen maar

<p>Hier een mama die nu bezorgd wakker ligt om te luisteren naar de ademhaling van haar dochter van 1.5. Dit is de derde koortsdag. Vorige week had ze ook een paar dagen koorts. En dat is nu weer terug.</p><p>Toen ik haar naar bed bracht had ze 39.6. Vanmiddag 39.4 en vanmorgen 38.4. Gister en eergisteren schommelde het tussen de 38 en de 39. Maar het wordt steeds hoger. Ze wil ook niet drinken dus geef ik haar gewoon een fles, maar dan heeft ze toch maar kleine plasluiers. Wel wat dus maar het houdt niet over. Soms is ze extreem hangerig en slaperig en is ze ontroostbaar maar er zijn ook momenten dat ze wel speelt en rent. Vandaag HA gebeld en die zegt dat hoge koorts niet erg is. Een afspraak met de HA maken heeft dus geen zin. Wat zouden jullie doen?</p><p>Groetjes, susanne</p>
 
Sterkte voor jullie! Koorts kan snachts flink oplopen, maar als ze nog reageert op je als ze wakker is schijnt t niet erg te zijn zei mijn ha. Slaapt ze een beetje? Anders kan je toch een paracetamol overwegen! En zo snel als het gekomen is kan het ook weer weggaan! Dat hoop ik voor jullie! Weltrusten!
 
Als je het niet vertrouwt en de koorts blijft stijgen nu in de nacht, bel dan de smash. Veel beterschap
 
Laatst hetzelfde gehad met onze dochter. Ze bleek de zesde ziekte te hebben. We zijn bij de huisarts geweest, maar die kon niets vinden. Kinderen mogen ruim 41 graden koorts hebben voor je naar het ziekenhuis mag/kunt. Bij onvoldoende plasluiers wel direct aan de bel trekken
 
Wij hebben vorige week het zelfde gehad. 
De kleine man was erg ziek en heeft toen 5 dagen koorts gehad tussen de 39 en 40 graden. Wij kregen toen de tip van de huisarts om appelsap te proberen. Daar zitten ook zouten in die er voor zorgen dat je lichaam vocht vast houd. ORS vinden kinderen soms niet lekker waardoor ze nog minder gaan drinken. 
Ik ben bij dag 4 koorts wel bij de huisarts geweest om te laten onderzoeken en hij bleek een infectie te hebben. 
 
Wij hebben vorige week het zelfde gehad. 
De kleine man was erg ziek en heeft toen 5 dagen koorts gehad tussen de 39 en 40 graden. Wij kregen toen de tip van de huisarts om appelsap te proberen. Daar zitten ook zouten in die er voor zorgen dat je lichaam vocht vast houd. ORS vinden kinderen soms niet lekker waardoor ze nog minder gaan drinken. 
Ik ben bij dag 4 koorts wel bij de huisarts geweest om te laten onderzoeken en hij bleek een infectie te hebben. 
 
Agh altijd zo zielig he gewoon om de paar uur een zetpil geven. Mis voor vocht dat ze wel een waterijsje lust. Hier hielp het om haar in badje te doen als verkoeling dan zakte de koorts ook even.
 
Ja ik maak me ook niet zo snel zorgen.. ze pikken zo snel dingen op.. Ze moeten wel blijven drinken. Een smoothie lukt miss ook en anders sap of een waterijsje? Mijn dochter heeft de laatste keer 5 dagen koorts gehad en toen was het ineens over. Blijft wel heel zielig, maar meestal kan het geen kwaad!
 
Terug
Bovenaan