Koorts-thermometer

Hoi,

Ik zou graag willen weten wat voor een soort thermometer jullie gaan gebruiken. Ik zit te twijfelen wat ik moet kopen. Ik had op internet een thermometer gezien in de vorm van een speen, leek me wel handig, maar ik weet dus niet of deze betrouwbaar zijn. Dan is er ook nog de nieuwe thermometer dat je gewoon tegen het huidje van de baby aanhoud. Of de oor thermometer..?? Er is zoveel te krijgen wat adviseren jullie??

groetjes Yamila
 
ik vind het niet nodig om daar veel geld aan uit te geven, ik heb dus gewoon een redelijk degelijke gewone thermometer gekocht bij de etos die anaal de temperatuur meet. dat is in ieder geval een betrouwbare meetmethode.

ilse

ps dat anaal meten vinden wij (volwassenen) niet zo prettig, en als kind was ik er ook niet erg gelukkig mee herinner ik me, maar het is wel belangrijk dat je een goed apparaat hebt ivm de eerste paar dagen, dan moet je minstens twee keer temperaturen om te kijken of het kindje zichzelf goed warm kan houden.
ik kan me niet voorstellend at babietjes er echt al iets van vindne. pijn doet het zeker niet.
 
Hoi Yamila,

Ik heb mijn oog ook laten vallen op die thermometer voor het oor. Die kan je langer gebruiken denk ik, ook als de kleine niet meer geinteresseerd is in speentjes.

Ik heb hem nog niet gekocht want ik heb begrepen dat je de eerste tijd na de geboorte de temperatuur rectaal moet opmeten. Dus ik heb gewoon een digitale therometer aangeschaft voor een paar euro. Als ie dan een paar maandjes is (ik moet eens navragen vanaf wanneer zo'n oording dan wel mag) dan ga ik die wel halen.

groetjes, Jane 36+3
 
Die rectale moet je inderdaad gebruiken voor de baby in de kraamweek en ook voor jouzelf (helaas) wordt die dus gebruikt, omdat een oorthermometer of iets dergelijks minder betrouwbaar is.
 
Ik raad je een digitale thermometer aan, om rectaal te gebruiken. Deze is het meest betrouwbaar. Een oorthermometer wijkt altijd een paar decimalen af, en die in een fopspeen zit zou ik ook niet aanraden.
Wij raden in de apotheek altijd de digitale aan
 
Ik heb een oortermometer en die gebruik ik pas als ik eerst rectaal heb gemeten en dan kan ik daarna meerdere keren op een dag met de oortermometer af maar deze is echt niet betrouwbaar als je het niet goed doet en je moet er even goed aan wennen. Mijn zoon van 2 vind dit ook niet prettig maar is wel lekker snel. Voor de eerste dagen heb je een nodig die rectaal moet gebruiken. Ik kreeg er een toegestuurd van de kraamzorg en deze verwachten dat je er een thuis hebt ander gaan ze die wel voor je halen. Voor de kontroles is dit erg belangrijk.
 
Een digitale thermometer waarmee je rectaal de temperatuur meet is beter dan een oorthermometer of een van de andere opties.
Een oorthermometer is wellicht handig, maar de meting kan door bijvoorbeeld oorsmeer verstoord worden.

Als je toch een oorthermometer gebruikt (bij grotere kinderen) en de meting is normaal terwijl het toch lijkt dat je kind koorts heeft, zou ik willen adviseren een tweede meting rectaal te doen.
Het is dus sowieso handig er een in huis te hebben, en ze zijn ook nog eens een stuk goedkoper.
 
Terug
Bovenaan