koorts/verkouden

Hallo allemaal,

Ons zoontje Vinnie van 9,5mnd heeft last van koorts en is erg verkouden.
Alle baby's  hebben dat wel een keer, maar Vinnie is voor het eerst zo ziekjes. Gister had hij  net boven de 40graden koorts en ben met hem naar de huisarts geweest. Natuurlijk was de koorts op dat moment weer gezakt is en was hij weer erg vrolijk.

De koorts is dus iets gezakt (38,5), maar nu zit neusje  weer zo verstopt dat hij niet kan drinken. Ik geef het dus maar met een lepeltje zodat ie tussendoor kan ademen. Ik heb al met de neuspomp wat snot weggehaald en ik heb zoutoplossing in huis. Ik kan niet meer dingen bedenken om het hem makkelijker te maken. Hebben jullie misschien nog wat tips? Alvast bedankt!
groetjes Cindy

 
leg onder zijn matrasje een verhoging zodat zijn hoofdje wat hoger ligt.
en een ui doormidden snijden in zijn kamer?huiskamer leggen dat doet wonderen(stinkt wel)

gr.sandra
 
Hoi Cindy,

Mijn dochtertje (vandaag precies 10 maanden), is ook al een paar keer verkouden geweest. Ik heb toen "uitgevonden" dat je heel makkelijk het snot kunt verwijderen door na het badje (dit doen wij elke avond) het neusje schoon te maken met een wattenstaafje. In bad maak ik het snot dan al wat weker door telkens wat water in haar neusje te vegen.
Je zult echt versteld staan hoe makkelijk je dan het snot (met een draaiende beweging van het wattenstaafje) eruit kunt krijgen.
Ze vond het in het begin niet echt prettig (ging steeds draaien met haar hoofdje) maar nu maak ik nog steeds elke avond haar neusje ff schoon en ze laat gewoon toe en beschouwd dit denk ik ook als een steeds terugkerend ritueel. Ik geef haar wel altijd iets waar ze ondertussen mee kan spelen (tube crème, pamper etc.), en ik doe het altijd als ze op het aankleedkussen ligt.
Je kunt ook speciale Dampo voor kinderen krijgen en je hebt ook Luuf (dat is ook een soort Dampo) dit verlicht het iets.

Heel veel beterschap voor je kleintje, en hopelijk werkt dit voor jou net zo goed als bij ons!
Succes, groetjes Fiona en Tanisha
 
Hi Cindy,

we hebben al wat verkoudheidjes achter de rug (kinderdagverblijf), maar goed, wat goed helpt is babyluuf op zijn borst en ruggetje insmeren. Wij leggen ook zijn matras iets omhoog aan het hoofdkant, gewoon dmv een handdoek of iets eronder. Ook een ui naast het bed kan goed helpen.

hoop dat je zoontje snel weer beter is!!
Lia
 
Terug
Bovenaan