koorts?wanneer paracetamol?

Hey meiden,

Mijn meisje krijgt morgen haar 1ste prikjes en ik vind het zelf erg spannend!
Heb wel al een aantal dingen in huis gehaald,(vsm druppels herstel na vaccinatie) en arniflor(een zalfje van vsm)helpt tegen verdikkingen en blauwe plekken
Ik ben erg bang dat ze koorts krijgt,heb dat bij de kleine gezien van een vriendin van mij gezien  en die kreeg de stuipen,echt eng om te zien!!
Ik heb ook de paracetamol van vsm in huis,maar nu is mijn vraag wanneer geef je die zetpil bij hoeveel graden koorts?

groetjes wendy
nina (2 mei)

ik geef boas alleen een zetpil als hij zich duidelijk niet lekker voelt.hij kan goed 38 graden hebben maar er geen last van hebben.dan geef ik m ook geen zetpil.laatste keer met prikken was hij best wel uit zn hum,maar geen koorts en toen heb ik hem ook een zetpilletje gegeven.
alleen bij 39 of meer is t wel verstandig om een zetpil te geven om de koorts te laten zakken.koorts is op zich alleen maar een goede reactie van het lichaam op indringers,maar t moet natuurlijk niet uit de hand lopen.
groetjes karin

Ja, ik geef paracetamol ook alleen bij duidelijk koorts of pijn. Dus even afwachten wat de reactie is zou ik zeggen! Sterkte bij de prikken! (bij de oudste zat ik te huilen, maar hij gaf geen kik! hihi)

Sabine

Hoi,

Onze dochter regageerde bij de eerste én tweede keer inenten door héél duf te worden en van voeding tot voeding te slapen... De derde keer komt volgende week.

Ik heb als stelregel; als de koorts zo hoog is dat ze er last van heeft of vanzelf niet zakt dan krijgt ze paracetamol. Ook ik wil haar lijfje de kans geven zelf te reageren op indringers, die functie heeft koorts namelijk; in een hoge temperatuur kunnen die niet overleven. Maar als ze echt pijn heeft of het loopt de spuigaten uit dan krijgt ze die zetpil natuurlijk. Is nog niet nodig geweest, gelukkig.

Tip:
masseer de plekjes van spuitjes zodat het niet stijf wordt.

Pietje

Als ze verhoging of koorts heeft of ze heeft pijn of last van de prikjes mag je gerust zo'n babyzetpilletje geven. Dat kan verder geen kwaad hoor!

Suc6 ermee!

groetjes mieke

ik heb geen zetpil maar een middeltje dat door de fles heen kan.

ik heb het eerlijk gezegt nog niet gebruikt, maar heb het in huis voor als het nodig is. ik zou het niet geven vanaf een bepaalde graden maar kijken naar je kindje. als ik zie dat Goewan mats helemaal niet lekker is zou ik het geven.

ik heb het zelf niet nodig gehad bij de prikjes, hij heeft ze nu allebei gehad.

De eerste keer heb ik wel een zetpil gegeven omdat Laura koorts had en ziek was, maar de tweede en derde keer heb ik niets hoeven geven. Ik ben niet van het preventief geven van Paracetamol omdat ik van mening ben dat een lichaam het eerst zelf moet proberen, ook bij zo'n klein hummeltje. Die druppels van VSM heb ik ook, maar het flesje zit nog in de verpakking. Ondanks dat ze de eerste keer ziek was van de prikjes, heb ik er ook de tweede keer voor gekozen eerst even aan te kijken en het ging super!

Heel veel succes met de prikken.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan