koorts?wanneer paracetamol?

Hey meiden,

Mijn meisje krijgt morgen haar 1ste prikjes en ik vind het zelf erg spannend!
Heb wel al een aantal dingen in huis gehaald,(vsm druppels herstel na vaccinatie) en arniflor(een zalfje van vsm)helpt tegen verdikkingen en blauwe plekken
Ik ben erg bang dat ze koorts krijgt,heb dat bij de kleine gezien van een vriendin van mij gezien  en die kreeg de stuipen,echt eng om te zien!!
Ik heb ook de paracetamol van vsm in huis,maar nu is mijn vraag wanneer geef je die zetpil bij hoeveel graden koorts?

groetjes wendy
nina (2 mei)

Hoi Wendy,

Mijn Umut heeft ook flinke verhoging gekregen na zijn eerste prikjes.
Eerst leek er niets aan de hand, maar tegen de avond vloog zijn temperatuur van 36,8 naar 38,9. Op zich nog geen koorts natuurlijk, maar hij had er flink last van, was lusteloos en moe, maar kon niet slapen en maakte kreunende geluidjes.
We zijn 's avonds om 11 uur nog naar de dokterspost gegaan, vanwege die geluidjes.
Maar er was verder niets aan de hand gelukkig en toen adviseerde de dokter daar om een halve zetpil te geven. (Een halve, omdat Umut nog te jong was voor een hele.)
's Morgens was Umuts temperatuur alweer normaal.
We hebben ook nog zijn sokjes uitgetrokken en hem alleen onder een lakentje te slapen gelegd. Dan zakt de temperatuur ook weer.
Een lang verhaal, maar voor hetzelfde geld houdt Nina er niets van over hoor! Op het cb zeiden ze tegen mij van te voren dat niet veel kinderen er klachten aan over houden.
Gelukkig was het bij Umut ook snel weer ok.
Ik wens je heel veel succes op het bureau!

Groeten van Anneke, mv Umut (12 mei)

Hoi Wendy

Jesse is mijn 4e kindje dus de prikken ken ik wel een keer
Elk kind reargeerd heel anders op de prikken
Zelf in 1 gezin is dat nog het geval
Mijn oudste was allergies voor de dktp prik bv
De tweeling had er wel veel last van, maar gelukkig binnen de perken
Jesse heeft zn 1e prikjes ook al gehad en moet maandag al voor zn 2e lading
Hij heb er vrijwel geen last van gehad....ook geen koorts
Hij was wat jengeliger dan anders en wilde t liefst bij je zijn
Wat ik eigenlijk wel standaard doe is ze vantevoren al een zetpil geven
Moet je wel die van 60 mg kopen bij de apotheek, want meer mogen ze nog niet hebben
Mijn ervaring is dan dat het best goed gaat en idd die zalf van vsm voor de pijnlijke plekken
Die druppels hadden ze bij mijn andere kinderen nog niet en heb ik ook nu niet gebruikt
Succes in ieder geval en doe gewoon wat je gevoel je zegt

Groetjes Xennah

Terug
Bovenaan