koorts?

Babys kunnen ineens een hoge temperatuur hebben en dan ineens is het weer weg. 38 graden is voor een baby niet zo hoog volgens mij. Als mijn dochter koorts had was het meteen 39-40. Als ze wat blijft drinken en ze is niet slap of suffig dan kun je nog even wachten. Anders zou ik meteen de huisarts bellen. Je kunt trouwens altijd beter bellen als je het niet vertrouwt, want je weet zelf het beste hoe het met je kindje gaat. Bovendien slaap je zelf dan ook rustiger...
 
Hoi,
als je je ongerust maakt, dan zou ik gewoon even de huisarts bellen, je voelt zelf wel of het goed zit of niet. Als je dochtertje goed drinkt en plast en poept is er vaak niks aan de hand, maar zo'n kleintje zou ik toch even de huisarts voor bellen. Mijn dochtertje had met 2 weken ineens hoge koorts en zag er ziek uit. Ze dronk wel goed, de huisarts zei toen dat het een virale infectie was. Dan ben je gelijk gerustgesteld, dus gewoon bellen, daar is hij voor.
 
Mijn zoon had het vorige week nog: opeens koorts, twee dagen 39 graden en toen opeens fiks boven de 40! Dan schrik je gewoon even en 't was 's avonds, dus ik dacht: ik wil eerst van de huisarts weten of het vertrouwd is om zo de nacht in te gaan. Ik heb gewoon gebeld en toen bleek t ook allemaal wel mee te vallen. Hij mocht een zetpilletje extra, en als hij verder goed dronk en ook voldoende alert was, kon ik er wel gerust op zijn, zei de huisarts. Ik ben blij dat ik gebeld heb, en dat kun je inderdaad gerust doen hoor. Wij kunnen wel tegen je zeggen dat 't zo'n vaart niet loopt, maar soms moet je het gewoon eerst zelf van je huisarts gehoord hebben, voor je echt gerust bent!
Later hoorde ik dat je bij kinderen tot ongeveer 42 graden nog niet echt ongerust hoeft te zijn, maar goed, als moeder maak je je toch zorgen.
Sterkte ermee!
 
Bedankt voor jullie reacties het was gisteravond laat alweer afgezakt dus het leed is alweer geleden. Ik vind het bellen naar de arts zo gedoe tegenwoordig met die huisartsenpost.
maar ja als het echt nodig bel ik wel hoor

groetjes geanda
 
Terug
Bovenaan