koorts

hoe lang kijken jullie het aan als je kindje koorts heeft?
Mijn zoontje (6mnd) had 2 dagen lang koorts, het zakte wel iets met paracetamol maar niet veel. Na 2 dagen was het ook plots weer weg? hij was ook niet huilerig, dronk nog gewoon goed en leek niet echt pijn te hebben ergens, was alleen wat slomer dan anders, moeilijk hoor als je kindje niet aan kan geven wat hem mankeerd
 
Ja dat is heel moeilijk, zeker als je het nog niet eerder hebt meegemaakt. Maar geloof me, op die leeftijd kunnen ze zomaar koorts krijgen en dat betekent niet dat ze iets ernstigs hebben. Waar je vooral op moet letten is dat het niet boven de 41 komt, dat je kind goed blijft drinken en plassen en niet te suf en sloom wordt. Maar als je het niet vertrouwd kun je natuulijk altijd even je huisarts bellen. Wat ik zelf doe als mijn kind koorts heeft is hem voor de nacht een paracetamol geven zodat hij lekker kan slapen, want van slaap wordt hij snel weer beter.
 
Een aanrader is de patiëntenbrief van het Nederlands Huisartsengenootschap over "aandachtspunten bij het zieke kind".

http://nhg.artsennet.nl/upload/104/patbrieven/a3b.htm?PHPSESSID=e1937b856446f7abe56d499ed952470d

Hierin staat precies waar je op moet letten en wanneer je contact op moet nemen met je huisarts.
Echt de moeite waard om even te bekijken en misschien zelf uit te printen en te bewaren!

N.
 
mijn dochertje van 11 maanden had dit de laatste dagen ook. Zij is wel heel verkouden, dus misschien dat het daarmee te maken had. Ze was gewoon veel rustiger dan anders, maar verder wel vrolijk enzo.
Wij zijn er ook nog steeds niet achter wat het nou precies geweest is. Maar om hier nou mee naar de huisarts te gaan?? Wat vinden jullie?
 
mijn dochertje van 11 maanden had dit de laatste dagen ook. Zij is wel heel verkouden, dus misschien dat het daarmee te maken had. Ze was gewoon veel rustiger dan anders, maar verder wel vrolijk enzo.
Wij zijn er ook nog steeds niet achter wat het nou precies geweest is. Maar om hier nou mee naar de huisarts te gaan?? Wat vinden jullie?
 
Het schijnt dat je alleen bij heel jonge baby's rap aan de bel moet trekken als ze koorts hebben. Dan is het zeer ongewoon namelijk, maar bij een kind van 6 maanden en ouder is het in elk geval zo dat ze vanuit het niks ineens heel ziek kunnen worden en ook weer heel snel op kunnen knappen.
Ook is vrij hoge koorts normaal bij jonge kinderen.
 
Onlangs had mijn zoontje ook een hoge koorst en je kon aan hem merken dat hij goed ziek was erg veel huilen en alleen maar bij je willen zitten, ben wel daarvoor naar de dokter geweest (2 keer zelfs) dan maar een overbezorgde moeder en het bleek dat hij een beginnende oorontsteking had, mijn dokter had ook het advies wat ik jou nu wilt doorgeven, kijk altijd goed naar je kindje hoe het reageerd zit het gewoon vrolijk te spelen hoef je je niet zo gauw zorgen te maken maar ga het appatisch reageren niet twijfelen gewoon naar de dokter, beetje 1 keer teveel dan 1 keer te weinig je kan niet voorzichtig genoeg zijn met een baby...
 
Terug
Bovenaan