koorts

Hallo medemoeders,
Gisterochtend had mijn dochter  een temperatuur van 39.1 graden en ik dacht dat ze een oortontsteking had. Voor de zekerheid even bij de huisarts langs geweest en het was geen oorontsteking, maar er zit wel iets te wringen. Ze is voor de rest erg vrolijk en drinken gaat ook goed, eten wat minder. Vanochtend had ze alleen nog verhoging (37.7) en zonet toen ik haar net bed bracht was haar temperatuur weer gestegen naar 38,6 graden. Nu heeft de kraamverzorgster gezegd toen ze nog maar een paar dagen oud was dat als ze verhoging of koorts heeft niet in bad mag, maar geld dit nu ook nog steeds? Mocht ze vanavond na de laatste fles nog steeds koorts hebben dan geef ik haar nog een zetpil zodat ze de nacht goed door kan slapen en morgen weer hopelijk koortsvrij is.
Graag jullie reacties/adviezen.
Groetjes Daantje (mama van Michelle bijna 9 mnd)
 
tja, das een lastige.
mijn gevoel zegt dat het wel zou moeten kunnen mogen.....
maar dat weet ik dus niet zeker. mmm, wat doe ik zelf als ik koorts heb??
dat weet ik eigenlijk niet, ik heb bijna nooit koorts..
ik weet wel dat je je kindje dan niet extra kleding moet aandoen etc.
en ook dat het normaal is dat ze s'avonds meer koorts hebben dan s'ochtends.
dit zijn van die dingen waar je zo niet over na denkt tot je het zelf meemaakt.
dus ik ben ook benieuwd naar het juiste antwoord. succes met de koorts-strijd!
groetjes helma
 
hoi Daantje,

Lastig hè als ze ziek zijn en nog zo klein. Hopelijk knapt ze snel op.

Mijn dochtertje (8 maanden) heeft ook vaak koorts. Ik doe haar gewoon in bad, kan ze lekker afkoelen. Als ze net geboren zijn is het niet verstandig, omdat ze dan hun temperatuur nog niet zelf kunnen regelen, maar als ze zo oud zijn als onze dochters is het volgens mij geen probleem. Ik doe het alleen niet te lang en kleed haar snel weer lekker aan.   En het ligt er natuurlijk aan hoe ziek ze zijn. Als ze gewoon lekker vrolijk is en goed eet/drinkt is het al anders, dan dat je een suf en echt ziek kindje hebt.

Beterschap

Melanie
 
Hoi,

Wat ik nog wel eens gebruik als die kleine van ons koorts heb is een koude washandje en dat op de hoofdje deppen.... Zodat ze een beetje afkoelt..Of inderdaad een zetpil...

Suc6 en sterkte!
 
Terug
Bovenaan