koorts

onze zoon nu 8 maanden heeft vanaf donderdag avond koorts.tussen 38 en 39.6 graden.heeft vsm zetpilletjes gehad tegen koorts.kan geen oorzaak ontdekken(tanden,oorpijn,griepje??)koorts loopt op in de loop van de dag(sávonds is hij het hoogst)ik ben zelf niet iemand die snel naa huisarts gaat.deze zal waarschijnlijk ook zeggen geen maar paracetamol of zo maar daar ben ik ook niet echt voor.
weet iemand of je van doorkomen van tanden ook koorts krijgt.hij heeft er al twee en toen had hij nergens last van.hij is een beetje hangerig en slaapt veel maar neem aan dat dat normaal is bij koorts

groetjes peggy
 
Hoi,

Je kindje kan idd koorts krijgen als er tandjes of kiezen door komen, mijn zoontje had dat ook.
Maar het zou ook de 5e ziekte kunnen zijn, dit begint vaak met enkele dagen behoorlijke koorts en daarna verschijnen er allemaal rode vlekjes (die je weg kunt drukken met een glas) op het lijfje.

 Mijn zoontje heeft 5 dagen hoge koorts gehad voordat er rode vlekjes verschenen....Ik was erg bezorgd over de koorts, want in de boeken staat ,vlgs mij ,dat er een dag of 3 sprake is van koorts.
 De 6e ziekte is niks ernstigs het is een infectieziekte die alleen voorkomt bij kinderen onder de 3 jaar, voor kinderen is de ziekte wel besmettelijk met een incubatietijd van  2a3 weken.
 Ik denk dat ik er meer last van heb gehad dan hem, want ik vind het zo verschrikkelijk zielig als de kinderen niet lekker zijn....

Ik hoop voor jullie dat de kleine gauw weer opknapt, en vertrouw je het niet ga je gewoon naar de huisarts..

succes Doreen
 
hoi,
Mijn huisarts geeft altijd het advies om bij de 3e dag koorts even langs te komen om te controleren of er geen sprake is van bijv. oorontsteking/keelontsteking. En eerder als de koorts heel hoog is, of als mijn dochters slecht eten, drinken etc.
Het kan om een onschuldige kinderziekte gaan als de 6e ziekte of waterpokken, maar als je het niet vertrouwt kun je natuurlijk altijd even de huisarts bellen voor advies.

groetjes
Melanie
 
Hoi Peggy,

Hoe gaat het nu met je zoon? Is de koorts al gezakt? Je moet in ieder geval goed in de gaten houden of je zoon alert blijft reageren en of hij goed blijft drinken en plassen. Onze dochter had ook al een aantal dagen hoge koorts, maar bleef wel alert en drinken. Maar dat veranderde na een aantal dagen ineens en toen bleek dat ze hersenvliesontsteking had. Ik wil je uiteraard niks aanpraten hoor, maar ik wil alleen maar zeggen dat je heel goed op je zoontje moet letten. En als je het niet vertrouwd, gewoon naar de huisarts gaan.

Succes ermee.

Gabrie
 
Terug
Bovenaan