koorts

onze zoon nu 8 maanden heeft vanaf donderdag avond koorts.tussen 38 en 39.6 graden.heeft vsm zetpilletjes gehad tegen koorts.kan geen oorzaak ontdekken(tanden,oorpijn,griepje??)koorts loopt op in de loop van de dag(sávonds is hij het hoogst)ik ben zelf niet iemand die snel naa huisarts gaat.deze zal waarschijnlijk ook zeggen geen maar paracetamol of zo maar daar ben ik ook niet echt voor.
weet iemand of je van doorkomen van tanden ook koorts krijgt.hij heeft er al twee en toen had hij nergens last van.hij is een beetje hangerig en slaapt veel maar neem aan dat dat normaal is bij koorts

groetjes peggy

Hoi Peggy,

Als je zoon al sinds afgelopen donderdagavond koorts heeft zou ik als ik jou was toch even contact opnemen met de huisarts of de huisartsenpost. Het hoeft niet iets ernstigs te zijn maar meestal hebben ze wel koorts met een reden. Je moet wel goed opletten als je zoon koorts heeft of hij nog voldoende drinkt en of hij nog voldoende plasluiers heeft want anders heb je kans op uitdroging. Mijn zoontje van 7 maanden heeft inmiddels 5 tanden, hij heeft bij het doorkomen van zijn bovenste 3 tanden wel wat verhoging gehad maar dat was maar tot 37,7. Ik wens je veel sterkte en je moet vooral doen wat je zelf het verstandigste lijkt en wat je gevoel zegt.

Babette moeder van Danjel (06-10-2005)

ja denk dat ik dat morgen ook maar doe even bij de huisarts langs.maar eten en drinken doet hij goed.hij wil alleen geen middag eten maar zijn fles melk(geef ik dan ook ter vervanging van warm eten)drinkt hij goed en ook wat sap drinkt hij prima.hij is ook niet echt heel ziek.zo lacht hij en speelt hij wat en zo is hij moe en zeurderig.bedankt voor je reactie

Hoi, onze zoon van elf maanden had toevallig ook  vrijdag koorts tot 39.5. Omdat hij te vroeg geboren is en vrij tenger heb ik toch even de huisarts gebeld (omdat hij dus matig dronk). Bij hem bleek het griep te zijn. Het schijnt te heersen. Het advies was: baby's mogen tot drie dagen hoge koorts hebben. Als ze ook spugen en diarree hebben dan even langskomen. Verder letten op uitdroging. Als hij suf wordt dan meteen langskomen. Verder gewoon uitzieken.

Als de koorts blijft aanhouden, zou ik langsgaan hoor!

Succes!
Sterre

hallo
Mijn zoontje van acht bijna negen maanden had eerst een griepje maar nu het griepje over is heeft hij nog regelmatig verhoging alles lijkt te wijzen op tandjes, koorts word in de avond altijd heviger ik geef hem boven de 38 een panadol zetpil binnen een uur is het altijd dan weer gezakt maar echt ekoorts is toch uikijken hij kan ook last hebben van een griepje of misschien zelfs last van zijn oortje(s) ik zou toch even naar de huisarts gaan je kan beter voor niets gaan dan heb je toch zekerheid.
groetjes claudia

Terug
Bovenaan