Koorts

A

Anoniem

Guest
Arjun is voor het eerst ziek. hij is verkouden, hoesten, niezen en zijn neusje zit constant verstopt. Zijn temperatuur is 38,3.

Wat doen jullie als jullie kind   ziek is?

groetjes Rosita

Ligt eraan. Onze knul had vorig jaar een loopoor dan ga ik dus wel naar de dokter, meneer kreeg een kiuurtje.

Voor een verkoudheid en een temperatuur van 38,3 neem ik geen extra maatregelen, behalve dan in de gaten houden. 38,3 is volgens mij niet zo heel hoog voor een kleintje. Als ze flink huilen dan stijgt de temp ook gemakkelijk naar 38

Mijn advies, elekker knuffelen, lekker laten slapen en goed in de gaten houden. En als je het niet vertrouwt gewoon even de dokter bellen, al si het maar voor je eigen gemoedsrust

miep

Hoi Rosita,

Onze Nora is ook behoorlijk ziek. Zij heeft al 7 dagen diarree, met hoesten, hese stem, pruttelen, koorts (38,6), niet willen drinken etc. Zij krijgt nu ORS, dat is een zout met suiker oplossing om de zouten en mineralen aan te vullen. Gisteren zaten we tegen een ziekenhuis opname aan. Nu gaat het weer beter. Houd dus vooral diarree en het drinken in de gaten. Baby's moeten voldoende plasluiers hebben. Verder kun en mag je bab's die zich ziek voelen een paracetamol zetpil geven (60mg). Dat tempert de koorts en is pijnstillend. Meer niet, maar je baby zal zich er wel lekkerder door voelen. Zelf geef ik zo weinig mogelijk paracetamol, de koorts is er niet voor niets. Sterkte ermee, want ze zijn zo zielig als ze ziek zijn.

grz miepke

Tja, Christian was laatst ook zo flink verkouden met verhoging, maar ja, wat wil je er aan doen? Neusje zo veel mogelijk vrij proberen te houden met spray en rauwe ei onder bedje, veel knuffelen en sussen, en als hij echt ontroostbaar huilt dan geef ik weleens een zetpil, onafhankelijk van wat de temperatuur is. Tenslotte is verkoudheid een virus en kun je daarbij griepachtige spierpijnen hebben die erg onaangenaam zijn. En verder, wachten tot het over gaat...

Belangrijk bij zieke kindjes: blijven ze redelijk goed drinken, hebben ze genoeg plasluiers en zijn ze alert als ze wakker zijn. Zo ja, dan valt het meestal wel mee. Bij verkoudheden is het letten op kortademigheid natuurlijk ook belangrijk.

Heel veel beterschap voor Arjun! Dit is helaas nog maar het begin van alle ziektes, griepjes en verkoudheden die ons staan te wachten de komende jaren....

Groetjes, Karin

Euh, ui natuurlijk  
(een ei, ha, ha, ik zie de plakkerige troep al voor me... dat werkt natuurlijk helemaal niet!)

whahahahahhahahahha

Ik dacht al nieuw truukje ????
Uitje doe ik ook altijd ja.

hahahahaha een ei, ik zat ook al te denken.

Zijn temperatuur is nu weer 37,5. Kan het zo snel zakken???
Hij voelt trouwens wel warm aan.

Groetjes Rosita

Terug
Bovenaan