koorts

hallo mama`s,

wil even wat vragen wie weet hebben jullie tips of hebben jullie dat meegemaakt...
mijn dochtertje van nu 11 maanden is vorige week naar cb geweest en heb 2 prikjes gehad.....
nu paar dagen later heb ze hoge koorts al 3 dagen tussen de 38,7 tot 40 graden....en wil alleen maar op schoot zitten....vanacht had ze zelfs 41 graden koorts......
ze drink wel goed geef nog bv...leg ze nu ook vaker aan omdat ze geen brood en groente wil....
hoelang kan en mag ze koorts hebben???? en wanneer schakel je huisarts in???

groetjes jantina

Als de koorts na 3 dagen nog niet lagers is, dan zeker even de huisarts bellen. Behalve als ze echt suf wordt, dan meteen bellen. Liever een keer teveel dan te weinig. Als ik twijfel, dan bel ik gewoon.

De laatste keer dat Stef (nu 10 mnd) flink ziek was, bleek mijn moeder gevoel toch weer helemaal goed. Volgens de assistente van de huisartsenpost zou het allemaal nog wel meevallen. Maar we konden na bezoek aan de arts wel meteen door naar het ziekenhuis vanwege uitdroging.

Dus mijn advies: als je het niet vertrouwd dan bellen!!!

Groetjes,
Susan

hoe gaat het nu met de kleine? nogsteeds koorts? ik ben het met het vorige bericht eens hoor!! (sorry naam vergeten)

en wat ook gezegd wordt, laat je niet door een assistent zomaar afschepen als je het niet vertrouwd. jij kent je kind beter dan iemand anders en zeker over de telefoon kan een goed oordeel niet gevormd worden.

volgens mijn pa (is HA) willen kids vanaf 39 graden koorts altijd op schoot zitten omdat ze zich gewoon niet lekker voelen. belangrijk is om te kijken naar hun reactie op de omgeving en hun interesse in wat er om hun heen gebeurd.

ik hoop dat de kleine inmiddels alweer beter is, zo niet.... beterschap!!

dank je wel voor jullie reacties......
koorts is weg maar ze is nog steeds niet de oude tessa.......vooral snachts is ze erg veel wakker......vanacht elk uur en heel veel huilen.......
ze heb ook luieruitslag gekregen pppffff....als maandag nog zo is ga ik met haar naar dokter......wil wel eens weten wat er echt aan de hand is.....
maar die koorts en hangen is gelukkig over hele gerust stelling....

groetjes jantina

Terug
Bovenaan