koorts

esmee heeft vanaf gisterenmiddag koorts (schommelt tuseen de 38 en 39,5 graden).
nu is ze verder niet hangerig of vervelend en voelt ook niet echt warm aan.
het is omdat het kdv dit tegen ons zei, anders hadden we het geneens gemerkt.
nu heb ik een vraag voor jullie:
hebben jullie nog tips om de koorts te laten zakken? we gaan morgen namelijk een weekendje weg en dan is het wel fijn als de koorts gezakt is. dus graag hoor ik huis, tuin en keuken tips van jullie.
alvast bedankt
 
De enige tip die ik kan verzinnen is voldoende zetpilletjes inpakken en daar ook op gezette tijden eentje van geven. Beter om een basislaagje aan te leggen dan iedere keer weer te laten pieken en vervolgens middels pilletje weer te laten zakken, aldus mijn ha.
Verder zorgen dat ze niet al te warm gekleed is ook 's nachts niet. Weet niet of je naar een hotel gaat, maar daar zijn de kamers vaak warmer dan thuis bv.
Veel plezier! En hopelijk is het "gewoon" een tanje ofzo wat doorkomt!

Groetjes Sas
 
we zitten in een huisje, dus dan kunnen we het een beetje zelf regelen. wel gaan we met 20 man, dus hoop niet dat ze echt ziek wordt. en anders zijn we zo weer thuis ;-)
 
Balen zeg dat ze net nu ziek is geworden. M'n zoontje had vorige week hetzelfde. Het heeft best een paar dagen aangehouden maar verder wel gewoon eten en drinken enz. Ik deed m dan in een koeler badje dan normaal. Vond het ook erg lekker en idd op gezette tijden zetpilletje geven. En als je dat niets vindt, ze hebben ook homeopatische zetpilletjes. Succes ermee!
 
hoi,

esmee ligt nu lekker te slapen.
heb voor het naar bed gaan nog getempratuurd en ze had gelukkig geen koorts meer.
ben vandaag ook bij de ha geweest omdat de koorts na haar slaapje best wel warm aanvoelde. de ha zei dat we haar beste konden laten uitzieken en juist geen paracetamol omdat het onderdrukt, maar niet echt weggaat daardoor.
morgen blijft haar vader nog even met haar thuis ipv dat ze naar het kdv gaat. hopelijk blijft de koorts weg
 
Hoi hoi,

Wat bij mijzelf vroeger heel goed hielp, hebben mijn ouders via een homeopaat, is het volgende:
katoenen sokjes in citroensap leggen, even laten trekken, aantrekken met daarover heen wollensokken, dit ongeveer 15 minuten aanlaten en de koorts zakt.

Bij onze jongens hielp dit ook heel erg goed!

Sterkte en veel plezier!

Miriam
 
Terug
Bovenaan