Koorts...

Mijn arme Anouk zit van top tot teen vol met rode puntjes: koortsuitslag... Ze ziet er uit als een aardbei...

Gistermorgen had ze al een paar puntjes, maar ik dacht dat het warmtebultjes waren. Ik heb haar naar mijn schoonmoeder gebracht en ben gaan werken. 's Avonds werd het een stuk erger en bleek ze koorts te hebben: 38.4. Een half uurtje later was dat gestegen naar 38.8! Paniek bij mij. Uit eindelijk met de nightcare gebeld en een paracetemolzetpilletje gegeven. Die had ik godzijdank in huis. Ze heeft lekker doorgeslapen.

Vanochtend bleek ze nog meer rode puntjes te hebben en weer 38.8 koorts. Weer zetpil en dokter gebeld. Kon een half uurtje later al terecht. Geen ziekte, maar alleen koortsuitslag door, hoe raad je het, koorts.

Op het KDV gaven ze aan dat twee kindjes de vijfde en zesde ziekte hadden, maar dat was bij Anouk niet het geval.

Toch wel schrikken hoor! Ik ben vandaag niet gaan werken en blij dat ik morgen roostervrij heb. Donderdag gaat ze wel gewoon naar het KDV.

Ze heeft de afgelopen dagen erg slecht gegeten maar sinds gisteren eet ze juist weer meer. Ik kreeg een paar dagen geleden met moeite 500 tot 600cc naar binnen ipv de 800cc. Gisteren heeft ze meer dan 750cc gehad en vandaag ook. Ze speelt ook lekker en lacht dus wat dat betreft geen klachten. Begon net te miemelen omdat ze moe was. Ze ligt nu dus al lekker in bed. Ze zal zich straks nog wel melden als ze honger heeft.

Ja, mama zijn valt niet mee he! Altijd ongerust...

Ongerust wat is dat....

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt in dit geval. En dan ben je toch het liefst zelf bij je kleine uk.
Roosmarijn is nu toch echt bezig met een tand. Vuurrode wangetjes en lekkere zure luiers (al 3 vandaag) en een beetje verhoging. En ook bij mij komen dan al de kriebels. En toch blijft ze dan lachen tussen het jengelen door en dan heb ik zo'n bewondering voor dat grietje van mij. Ze doen het toch maar wel mooi die ukken van ons. Krampjes, tandjes, groeien en maar wennen aan die grote boze wereld om ze heen. Ik vind het knap.

Ik hoop voor je dat Anouk zich snel weer helemaal de oude voelt.

Liefs,

Terug
Bovenaan