Koorts...

Pff.. net terug van dokterspost.. zag ze al denken: overbezorgde moeder..

Floor eet minder, slaapt ineens niet meer door, huilt veel, is hangerig, strond verkouden, wordt wakker van het hoesten en toen ik vanavond dacht, laat ik maar eens temperaturen 38.5...
Naar dokterspost gebeld, mocht langskomen; een rood oortje, maar geen oorontsteking, waarschijnlijk virale infectie.

Baby's mogen drie dagen koorts hebben, dan pas gaan ze kijken of het niets ernstigs is... maar nu heeft ze (2 uur later) al 39 graden..

Voelt echt kut.. Maak me zo'n zorgen... En dan zeggen ze dat het normaal is... pff ... maar vanaf wanneer is het niet normaal? en hoe hoog mag de koorst worden dan? dat heb ik dan natuurlijk niet meer gevragad. weten jullie dat?

Ik voel met je mee, vorige week had Tom dit.
Hij had ook 38 toen 39 en later 40.3 koorts, maar dat was dus echt het hoogte punt op dag 2. Op dag 3 bleef het hangen rond 38.7 en dag 4 geen koorts meer. Maar als ze echt heel de dag 40 heeft zou ik toch weer aan de bel trekken. Tom at ook niet goed.
Let op dat ze genoeg en goed drinkt! eten is dan echt niet zo belangrijk.

Beterschap!!

Wat vervelend voor Floor...

's Avonds gaat de koorts altijd omhoog, dus daar moet je je niet teveel zorgen over maken. In principe is 1x meten per dag genoeg. En kinderen kunnen ineens hele hoge koorts krijgen, soms zo 40 graden. Ook dat is niet erg, als Floor maar genoeg vocht binnenkrijgt! Koorts is in principe een goed teken, haar lijfje is zelf bezig de ontsteking/infectie te bestrijden. Blijf checken of ze natte luiers heeft en bied haar genoeg te drinken aan, een paar lepeltjes water schijnt al goed te zijn.
En let op je kind, jij kent haar als geen ander! Is ze nog 'aanspreekbaar' of wordt ze duf? Drinkt ze genoeg en heeft ze nog plasluiers, dan is het ws een kwestie van uitzieken, hoe vervelend ook.. En na 3 dagen koorts (vlgns mij noemen ze het vanaf 39 gr koorts en tot 39 verhoging) natuurlijk weer bellen. En als je het niet vertrouwt, altijd bellen met huisarts! Beter 10x teveel, dan 1x te weinig...

Sterkte!
(wij hadden hetzelfde met Maes en daarna met Isa een tijdje geleden....)

Julia had het ook, ma 39,7 di 39,5 en woe 38,5.
Daarna was het ineens weg, en sinds gisteren rode vlekjes over haar rug/buik/armen/gezicht.
Klinkt als de 6e ziekte voor haar.
Misschien heeft Floor ook zo iets?!

Liefs Marit

Terug
Bovenaan