koorts

jayden heeft voor de allereerste keer koorst.
het begon gister avond 22.30 uur met flink spugen in bed ( echt alles zat onder.). was zo zielig zijn hele gezichtje zat vol, het zat zelfs op de muur, arme jongen. en elke 2 uur spuugde hij weer een beetje, en hij had een temp van 38.5.
menneer was nog wel heel erg vrolijk en actief.
dit ging tot +/_ 8 uur van morgen door, had toen een temp van 38.9. dus moet het even in de gaten houden, zijn papfles is er wel goed in gebleven, dus dat gaat goed.
vanaf 10 uur is hij erg hangerig en valt telkens in slaap.
hij ligt nu ook weer lekker in zijn bedje.
hoop dat het voor jayden snel weer over is.
heeft iemand nog eet tips of iets anders waardoor hij weer snel op de been is?
We zouden vandaag met de hele familie gaan zwemmen, maar ja dit gaat dus voor ons nu niet door. jammer maar jayden is belangrijker. :)

Jochem heeft gisteravond en vanacht ook meerdere keren alles onder gespuugd........
Zo zielig had ook koorts. Vanmorgen was ie wel weer vrolijk net wel wat verhoging en hij issneller hangerig. Jochem ligt er nu ook op, straks gaan wenog wel ff naar mijn schoonvader brengt wat afleiding.
Jochem heeft in iedergeval niet meer gespuugd
Beterschap met Jayden.

Er heerst volgens mij griep.

Tim heeft deze klachten ook gehad alweer een tijdje geleden, en dat kwam toen door een oorontsteking.

Louise: gezien het verhaal van de osteopaat, zou dit bij Jochem nu niet ook kunnen spelen?

Beiden beterschap met jullie kindjes!

@Ingrid heb ik ook aan gedacht maar we zijn vrijdag op de verjaardag van mijn neefje geweest die werd 1 jaar. En alle kleintjes met Jochem erbij 4 zijn allemaal ziek geworden....
Dus in die zin denk ik dat het niet van de osteopaat is.

oke, ik merk dan wel hoe het afloopt, tot nu toe loopt de temp alleen maar op, was net al 39.1.
als dit nog hoger wordt geef ik hem een zetpil paracetamol, maar doe het liever niet.
aangezien de temp de ziektekiemen aangaat.
hij wil nu ook haast niet eten, gelukkig wel drinken.
maar gelukkig spuugt hij tot nu niet meer

Hoi, Caspar is in november en december twee keer een week goed ziek geweest. Ook ik was erg terughoudend met paracetamol. Tot ik in het ziekenhuis bij de kinderarts kwam. Die gaf aan dat het juist goed was om het te geven. Je kind voelt zich daardoor beter, drinkt en eet daardoor beter en knapt zo sneller op. Sindsdien ben ik veel minder terughoudend. Want het werkt idd zo. En je maakt het jezelf daarmee ook veel makkelijker. Ik kan er hier de klok op gelijk zetten. 35 min na de paracetamol knapt ie op, 3 tot 4 uur later is het uitgewerkt.

Ons kereltje is al een aantal dagen flink verkouden en wil niet eten of drinken, of het komt er weer uit. Ik ben ook niet zo bang om paracetamol te geven. In het ziekenhuis kreeg hij dat ook en wel om de redenen die First mom aangeeft. Dus gewoon een zetpil geven. Ze zijn er niet voor niks. Ik spray nu het neusje een kwartier voor de fles en dan is die open en drinkt hij wel. (het blijft er nu wel redelijk in) Heb een kuurtje van vsm, hij krijgt 1 a 2 keer per 24 een zetpilletje en ik smeer hem in met luuf. Misschien een beetje veel bij elkaar, maar mijn kereltje voelt zich een stuk lekkerder, slaapt wel goed en begint gelukkig weer honger te krijgen. Hij heeft geen koorts meer.

Ik zou niet al te bang zijn om hem paracetamol te geven hoor. Zolang je je de voorgeschreven dosis niet overschrijdt, kan het geen kwaad. Ik grijp ook echt niet gelijk naar de tabletten, maar wel als hij zich echt niet lekker voelt. (ben nu aan zijn 2e doosje van 10 bezig dus dat valt wel mee in 11 maanden)

Terug
Bovenaan