koortsig bij inspanning

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ik ben momenteel ruim 27 weken zwanger van mijn tweede kindje. Alles verloopt naar wens, goede bloeddruk, veel bewegingen van ons kindje. Maar sinds een week schiet mijn lichaamstemperatuur omhoog bij de minste of geringste inspanning. Daarmee bedoel ik dus ook een wandelingetje maken van 20 minuten en daar puur van "ellende" een uur over moeten doen.
Ik heb de verloskundige gebeld, maar die vond dat mijn temperatuur niet zo hoog was dat ze het koorts kon noemen (is misschien ook niet, maar het voelt wel zo). Herkent iemand dit?
Ik maak me niet echt zorgen hoor, want het kindje beweegt echt heel veel, maar ik vind het zo'n raar verschijnsel.
Groetjes,
Patricia, 27w2d    

Hoe hoog wordt je temperatuur dan? Het is nl volkomen normaal (ook als je niet zwanger bent) dat je lichaamstemperatuur stijgt als je je inspant. Dat hoort bij de inspanning. Daarom ga je ook zweten, als je je inspant.
Als je zwanger bent, is je lichaam al in een verhoogde staat van inspanning (je hart pompt harder (je hartminuutvolume neemt met zeker 30% toe), je pols stijgt (vaak van ongeveer 70 tot 90 per minuut) en je temperatuur ligt vaak al iets hoger dan wanneer je niet zwanger bent).
Als je temperatuur weer redelijk snel daalt nadat je met de inspanning bent gestopt en je voelt je goed (niet ziek), lijkt mij dat er niets aan de hand is. Vraag het anders aan je huisarts, als je je er zorgen om maakt. Dat is sowieso een betere raadgever dan al die mensen die menen iets te weten op dit forum (zoals ikzelf, hihihi).

Hoi,

Mijn temperatur ligt 1,5 graden hoger dan normaal (tijdens de zwangerschap). Het duurt ongeveer 1 uur voor ik me weer normaal voel. Ik snap wel dat je temp op moet lopen bij inspanning, maar normaal gesproken voel ik me dan niet koortsig. Nu dus wel.
Nou ja, nogmaals ik maak me er niet echt druk om, maar ik vroeg me gewoon af of anderen het ook hebben.
bedankt voor je reactie!
Patricia    

Terug
Bovenaan