Koortslip en andere narigheden

Hallo meiden,

Hebben jullie enig idee of zwangere vrouwen zovirax mogen gebruiken?
Ik heb er nog geen last van, maar het zou me niks verbazen als ik binnenkort weer een koortslip krijg (het is ook zulk raar weer).
Nu ga ik over 2 weken trouwen, dus ik wil dat natuurlijk wel voorkomen (krijgen we mooiere foto's) .
Ik weet in ieder geval dat de koortslip zelf nog geen schade kan brengen aan een ongeboren kind, maar van middelen om het tegen te gaan of te voorkomen weet ik het  niet.

Nu heb ik ook nog wat ongemakken 'daar beneden' . Heb tot twee keer toe al een kuurtje gehad met zo'n pil, maar nu heb ik het alweer voor de derde keer!
Ik word er wel een beetje moedeloos van om elke keer weer naar de dokter te moeten terwijl ik weet dat het toch weer terug komt!
Ik heb thuis een vaginale gel, maar die helpt niet meer (het lijkt daardoor alleen maar erger te worden).
Hebben jullie tips? Zijn er middelen bij de drogist die ik zou kunnen gebruiken?
Het is een beetje een intiem onderwerp , maar ik zou toch wel wat advies kunnen gebruiken.

Groetjes Anna
 
Hallo Anna,
ik heb 3 verschillende vk gezien en alledrie hebben ze me gezegd geen zovirax te gebruiken omdat het een medicijn is dat in de bloedbaan van de baby kan komen.
Ik heb me  in principe ook aan dat advies gehouden. Alleen....laatst had ik zo erg last van koortsblaren dat ik het wel gebruikt heb. Misschien is het "erger" als je pril zwanger bent en alles nog in aanleg is bij het kindje.

En wat je andere vraag betreft: ik heb ook vaker last gehad van schimmelinfecties. Ik heb me heel goed kunnen helpen met Lactacyd doekjes en, vooral, katoenen ondergoed. Geen inlegkruisje o.i.d. gebruiken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes, groeten, Claudia (32 w + 5 dagen van 2e kindje)
 
Hoi,

Van koortslippen heb ik gelukkig geen last, maar wel van een schimmelinfectie. In mijn vorige   zwangerschap kreeg ik van de huisarts een soort eieren die je in moest brengen. Dit hielp redelijk totdat de kleine werd geboren en bleek dat ze last van spruw had. Hieruit bleek dus dat ik er waarschijnlijk toch niet vanaf was.
Nu ik weer zwanger ben heb ik er weer last van. Ik gebruik hiervoor Micanozol-creme. Hierdoor verdwijnt in ieder geval de jeuk en de branderigheid. Verder zei de huisarts dat als het niet hielp je ook altijd nog die zalf voor voetschimmel mag gebruiken. Hij zei dat het geen kwaad kon in je schaamstreek.
Ik hoop dat je er wat aan hebt want ik weet hoe vervelend het is.

Groetjes Mapsje 25wk en 2 dgn
 
Hoi.
Ik heb zelf ook last van koortslippen en in het begin van mijn zwangerschap werd het heel erg de ene na de andere en mijn vk vertelde dat het voor de kleine alleen kwaad kan als die er eenmaal is dat je dan niet mag kussen enzo als je een koortslip hebt en dat ik gewoon mijn koortslipcreme van de kruidvat kan gebruiken( goedkopere versie van zovirax net zo goed). nu heb ik echter al sinds de 5e maand geen last meer van die lippen zelfs niet met dat hete weer dus dat is misschien gelijk een beetje een geruststelling.
Van die andere problemen weet ik niks af daar heb ik gelukkig geen last van, het lijkt me niet echt fijn en ik wens je er heel veel sterkte mee en hoop dat je snel iets vind dat werkt.
Groetjes Tina
 
Hoi,

Ik heb het zelfde verhaal gehoord van de VK dan Tina.
Gewoon smeren en als de kleine er is heel erg oppassen met een koorstlip.

Maar je kan het het beste aan je eigen VK vragen.

Groetjes Muts
 
Hoi Allemaal,

Ik heb ook regelmatig last van een koortslip. Toevallig speelt er nu ook weer een op, terwijl ik pas 5 weken zwanger ben. Ik gebruik altijd vectavir, vind ik overigens beter dan zovirax. Ik heb mijn huisarts gebeld en gevraagd of ik dit wel of niet kon gebruiken.
Hij vertelde dat je maar zo'n klein beetje op je lip smeert, dat dit volgens hem geen kwaad zou kunnen voor de baby...... Toch ben ik wel huiverig en durf het niet zo goed te gebruiken?!! Liever een koortslip dan een ongezond kindje!!

Allemaal veel sterkte en geluk met de zwangerschap.

Mniek31
 
Terug
Bovenaan