koortslip gevaarlijk?

hoi hoi
ik had even een vraag je ik heb wel is gehoord dat een koortslip gevaarlijk kan zijn voor je babytje.
maar ik heb nu dus zelf het idee dat er een koortslip aan zit te komen het voelt zo gek aan me lip,en ben nu dus doodsbang dat ik beter niet bij me kindje in de buurt kan komen.
ik weet niet zo goed wat ik moet doen, ik zorg zelf voor haar en me vriend werkt .
ik wil ook niet dat ze straks ziek wordt door mijn koortslip,of kan dat ook weer niet?
ik hoop graag wat informatie te krijgen van jullie!
groetjes tessa.
 
Hoi,

Een koortslip kan volgens mij inderdaad gevaarlijk zijn voor een jonge baby. Ik denk dat je even het consultatiebureau moet bellen voor info. Ik mocht van mijn kraamverzorgster namelijk niet de baby geven aan iemand met een koortslip. Maar ik denk dat als je de mama bent dat je een ander soort voorzorgsmaatregel moet nemen. Ik heb wel eens van iemand gehoord dat die zo'n mondkapje heeft gebruikt. Maar of dat nodig is? CB kan waarschijnlijk meer info geven.

Succes Tascha
 
Hoi.

Een koortslip is gevaarlijk vooral als het open is en er vocht uitkomt.
Het herpes virus wat de koortslip veroorzaakt kan je kindje heel ziek maken.
MAAR ZOLANG JIJ JE KIND NIET KUST KAN JE KINDJE HET NIET KRIJGEN!!!!!!

OOK GEEN LIPPENVET DELEN ENZO IS HEEL BELANGRIJK, MIJN MAN HEEFT HET AL HEEL LANG EN IK NA 17 JAAR NOG STEEDS NIET DOOR DEZE REGEL,

TOEN ONZE 2E GEBOREN WERD 1MRT HAD HIJ OOK   EEN KOORSTLIP EN ONZE KRAAMHULP WAS HET MET ONS EENS.

HET VOCHT UIT DE BLAASJES IS HET BESMETTELIJKST!!!

HEEL VEEL GELUK PETRA MMV DOMINIQUE 4JR EN CAITLIN 7WKN
 
Hoi,
Ja, inderdaad is een koortslip gevaarlijk! Bij een jonge baby kan het zelfs dodelijk zijn.
En zoals eerder gereageerd: niet kussen en ook goed je handen wassen als je aan je lip hebt gezeten.
Succes!
Groeten Nicole
 
Hoi Tesje,

Je moet altijd voorzichtig zijn met een koortslip bij kinderen. Helemaal bij pasgeborenen. Ik wil je niet bang  maken maar een pasgeboren kindje kan er een infectie van oplopen en soms aan overlijden.

Kans op infectie is er als het nog een blaasje is. Als de koorstlip open is en er komt geen vocht meer uit dan is het risico minder. Het koorstblaasje zal dan gaan indrogen.
 
Ik heb wel eens (zo'n 2x in het  jaar)  last van een koorstlip. Uitgerekend een paar dagen voordat ik bevallen ben heb ik ook een koorstlip gekregen. De Zovirax was overdatum en ben naar de apotheek gegaan om nieuwe te halen. Daar vertelden ze mij dat Zovirax een beetje achterhaald is en dat dat ze nu een nieuwe zalf hebben "Zinolium". Ben gelijk gaan smeren, maar tijdens de bevalling  en de eerste week daarna  heb ik dus een koortslip gehad. Ik kan je vertellen echt balen.  Heb bij de apotheek gelijk mondkapjes meegenomen. Dit bleek achteraf niet echt nodig te zijn.

Je mag je kindje absoluut niet kussen en voordat je hem gaat voeden of verschonen goed je handen wassen. Toen de koorstlip weg was ben ik nog minstens een week voorzichtig geweest en heb hem niet gezoend.  

Het is allemaal goed gegaan

Groetjes  
Ginny  
 
Hoi, hoi!
Ik heb zelf ook regelmatig last van een koortslip (ben ook nu weer herstellende) en ik heb een dochtertje van 8 maanden. Let vooral op als er vocht uit de blaasjes komt want dan is het virus het besmettelijkst (zowel voor de baby als voor anderen). Was iedere keer je handen als je je baby aan gaat raken en probeer zoveel mogelijk van je lip af te blijven. Verder kun je zalf op je lip smeren zodat het sneller indroogt. Succes!!!!
 
Kan me alleen maar aansluiten bij de dames. Heb zelf ook af en toe last
van een koortslip en kreeg een goede tip van de verloskundige. Zo gauw
je het blaasje voelt opkomen, koelen!!!! Met een ijsklontje of een koud
blikje drinken en 's nachts tandpasta erop smeren, dat koelt ook en het
creeert een soort korstje, het ziet er niet uit, maar het is voor een
goed doel zullen we maar zeggen, na 2 dagen was mijn koortslip weg.



Succes!!



Silvia

 
Hoi,

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige berichten; een koortslip is gevaarlijk voor baby's! En het is waar dat ze er zelfs aan kunnen overlijden. Een koortslip kán nl hersenontsteking/hersenvliesontsteking veroorzaken in het ergste geval.
Ik heb ook af en toe een koortslip. Meestal 1 keer per jaar. Wat bij mij goed helpt om doorbraak van de koortslip te voorkomen is door bij de eerste prikkeling pure echinaforce druppeltjes er op te deppen. De prikkeling verdwijnt en de koortslip zet niet door. Wie weet is dit ook effectief bij jullie...

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan