koortslip/neus einde zwangerschap?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben op dit moment 38,3 zwanger dus het einde is gelukkig bijna in zicht! Ik heb normaal gesproken eens in de zoveel tijd last van een koortslip, maar nu dus in mn neus! Het zit aan beide kanten wat zich ook heeft uitgebreid tot onder de neusgaten (buitenaf zichtbaar dus). Begon met een tintelend gevoel en is later rood geworden en nu zit er aan een kant pus in. Ik heb zinksulfaat gekocht vandaag om het sneller in te laten drogen. Maar ik weet dat als ik ga bevallen het niet zo gunstig is ivm hersenvliesontsteking bij pasgeborenen. Hebben jullie dit ook gehad en hoe zijn jullie ermee omgegaan?</p>

Hier werd L-lysine aangeraden door de verloskundige. Kan je ook preventief slikken. En hoe moeilijk het ook is,  als de kleine er is en je hebt last. Geen kusjes geven. Voor de kleintjes echt gevaarlijk. Hopelijk ben je er op tijd vanaf?

Wat vervelend voor je zeg! Ik heb er ook regelmatig last van (gelukkig nu in de zwangerschap nog niet)... ook van koortsneuzen helaas. Dat kan pijnlijk zijn en geneest minder snel dan een koortslip (is mijn ervaring). Preventief nam ik altijd L Lysine tabletten maar dat werd mij nu tijdens de zwangerschap juist afgeraden omdat er te weinig onderzoek naar het effect ervan op de baby gedaan is. Ook tijdens de borstvoeding wordt het afgeraden werd op de voorlichtingsavond gezegd door de diëtist die hier aanwezig was. Vreemd dat er zulke verschillende adviezen worden gegeven. 

Beste Izzy,ik zou het eens bij de verloskundige navragen, mij is tijdens de zwangerschap juist verteld dat het gunstig is als je dit tijdens de zwangerschap opnieuw doormaakt. Dit ivm de anti stoffen die de kleine dan via de navelstreng binnen zou krijgen.  Groetjes Evelien

Terug
Bovenaan