koortslip visite!??gevaarlijk??

he meiden!!

ff vraagje!
we hadden vanmorgen visite van n tante die lekker met onze dochter omknuffelde... fenna is nu 5 maanden... maar ik zag later pas dat ze een koortslip had.
nou zat er al een korst op maar het zit me niet helemaal lekker.
ik heb altijd gelezen dat een koortslip levensgevaarlijk is voor baby;'s en dat ze er aan kunnen overlijden!

is het op deze leeftijd nog steeds zo gevaarlijk of is het alleen in het begin??
ben wel wat ongerust eigenlijk!!

hoop dat jullie meer weten!!

liiefs

hallo juni

een koortslip is alleen besmettelijk als deze vochtig is, dus met korst is niet meer gevaarlijk
daarnaast vooral voor pasgeboren babys dus tot 3mnd
dus waarschijnlijk is er niks aan de hand

om dit te voorkomen kun je altijd vragen aan visite om niet langs te komen als ze een koortslip hebben.

ik heb er zelf nu eentje en vorig jaar ging ik niet naar mijn vriendin, haar baby was 4mnd en net uit het ziekenhuis, ik vond het niet kunnen om langs te komen

het is neit meer gevaarlijk voor zwangere vrouwen, dat is nu inmiddels ook bekend

ondanks dat ik een koortslip heb en een kleine van 5mnd gaat alles prima, ik kus vanaf het begin mijn kleintje wel maar nooit op de mond of ogen ivm slijmbesmetting en tijdens een besmettelijke koortslip kus ik helemaal niet.
het is een niet seksuele vorm van herpes, maar kan wel een soa worden (als je met koortslip bepaalde handelingen doet) en je zit er je leven lang aan vast. Gelukkig komt het alleen om de hoek kijken als je immuunsysteem wat slechter is, ik had vorige week griep en nu dus een koortslip. en alleen in blaasvorm en open blaasvorm (nattig) is het besmettelijk.

hopelijk heb je nu genoeg info en ben je wat gerustgesteld?

groetjes sweetwicca

Terug
Bovenaan