koortslip (zucht)

Hoi meiden,

Werd vanmorgen wakker met een dikke bult aan de binnenkant van mijn lip en het voelt precies als een koortslip. Heb natuurlijk vannacht nog lekker met Tijn geknuffeld en hem een kus gegeven. Voel me dan nu ook best wel rot want wat als Tijn er straks ziek van wordt. Heb ook al even gegoogeld maar daar wordt je echt niet beter van. Je leest zoveel verschillende dingen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Wat worden kleine dingetjes toch opeens grote  zorgen als je een kleintje heb! Moest even mijn hart luchten want het zit me niet lekker.

Groetjes

Hoi hoi,
Bij mijn weten is alleen het vocht uit de blaasjes besmettelijk. Ik lees dat je geknuffeld hebt toen er alleen een tinteling was, volgens mij hoef je je nu geen zorgen te maken.
Hopelijk ben je een beetje gerust gesteld.

groetjes!

Gelijk smeren met die hap hoor. want het is idd erg gevaarlijk voor je baby.

vriendinnen van ons hebben het oom gehad hun dochter is heel erg ziek geweest door het herpes virus. Ze was toen een maand of 5. Ik geloof dat het dan naar binnen slaat bij die kids. Meisje kreeg allemaal plekken op haar lijf die zwart werden.
Hoe en wat verder allemaal lang verhaal.

Ik heb ook regelmatig last van die krengen en heb dus altijd zalf in huis.
Echt pas weer kusjes geven als alles helemaal weg is. In dit geval is het echt beter voorkomen dan genezen.

En houd je ventje gewoon ff goed in de gaten nu, je bent je er nu bewust van dus als je iets vreemds aan hem merkt ff de huisarts bellen en melden dat je een koortsblaar hebt.

Groetjes bianca

bij de huisarts hebben ze ook foldertjes wat je moet doen als je een baby hebt en een koorstlip. Ik zou die zeker eens door lezen!!
Dit is ook nog steeds mijn grootste angst, ik ben er ook erg gevoelig voor, maar gelukkig blijven ze tot nu toe weg.

Hoi Hoi!

Ben vandaag verhuisd van het zwangerforum naar het moeder forum.. Mijn dochtertje is 24 aug geboren. Zelf heb ik ook last van koortlippen en mijn vriend ook. Ze zijn al besmettelijk bij tinteling!

Ik gebruik nu voortaan die plakkertjes van compeed; ideaal! Je kunt je kindje dan niet besmetten, toch blijf ik met mn gezicht uit de buurt, want ik heb ook begrepen dat het erg gevaarlijk is....

De huisarts zei wel dat ze waarschijnlijk verhoogd resistent zijn als je BV geeft, omdat ons lichaam al bekend is met het virus...

Suc6

Je hoopt het niet, maar inderdaad, ook bij mij kwam de tinteling van de koortslip opzetten.
Gelukkig had ik nog een klein beetje echinaeforce in huis. Hiermee heb ik kunnen voorkomen dat hij is gaan uitbreken. Ik heb op een wattenschijfje druppels echinaeforce gedaan en deze meerdere malen op een dag ongeveer 5 minuten op de tintelende plek gehouden.
Wie weet helpt dit bij meerdere mensen!

Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan