Koortslip

Hoi
Mijn slimme schoonmoeder is eergisteren op bezoek geweest en nam mijn kindje van 5 weken op schoot. Ze heeft m verschoond ook, pas toen zag ik dat zij een kleinekoortslip had in haar" rimpel" naarhaar lip. Waardoor moeilijker te zien. Dus ik vroeg haar of dat een koortslip was en zij bevestigde dit en zei dat het was opgedroogt. Zij wist dondersgoed dat herpes gevaarlijk is voor een baby. Ik nam mijn baby over en heb hem van onderen gedoucht omdat ze hem had verschoond en ik dus nie weet of ze eerlijk was over haar handen wassen. En vandaag begon mijn onderlip te jeuken en ik zie een rode plekje op mn lip. Mogelijk ben k dus besmet. Ik heb mijn kind geknuffeld en gekust voor dat ik dit kreeg. Ik ben nu zo vreselijk bang dat hij het krijgt met erge gevolgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Geen ervaring mee maar jeetje wat onverantwoordelijk van haar.. vreselijk. Hopelijk valt het mee en krijgt de kleine niets

Hoi ,

ik heb zelf sinds kleins af aan een koortslip en nog nooit iemand ermee besmet. Ook niet mijn dochtertje van inmiddels al 3 jaar. Als het een uit gedroogde was is het niet meer besmettelijk!! Ze zeggen zelfs dat de dagen ervoor het wanneer het blaasje open gaat en dat vocht daarvan weer besmettelijk is. 
dus voor nu zal ik me niet te druk maken :)

Haihai! Enkel het vocht uit de blaasjes besmettelijk!
Ik heb zelf geregeld een koortslip maar mijn kids hebben het nooit gehad.. ook altijd heel bang voor geweest toen ze zo klein waren..

Inderdaad, niet zo druk maken hoor. Ik heb nog nooit iemand besmet. Als het is ingedroogd, kan je niemand meer besmetten en is het gewoon een wondje. Ik zou vooral excuses aanbieden aan je schoonmoeder dat je je zo onaardig gedroeg. 

[quote quote=10572691]Inderdaad, niet zo druk maken hoor. Ik heb nog nooit iemand besmet. Als het is ingedroogd, kan je niemand meer besmetten en is het gewoon een wondje. Ik zou vooral excuses aanbieden aan je schoonmoeder dat je je zo onaardig gedroeg. [/quote]
Pfffff koortslip is voor een baby zeer gevaarlijk en soms dodelijk. Logisch dat je dan niet iemand met een koortslip bij je baby wil, neem ook aan dat topic starter niet helemaal de koortslip van haar schoonmoede gaat bestuderen of alles wel echt opgedroogd is. Maar goed als jij dat allemaal overdreven vindt dan zegt dat meer over jou

Ik ben vriendelijk tegen iedereen dus ook tegen haar. Nergens uit mijn verhaal blijkt dat ik onaardig ben geweest tegen haar dus aparte opmerking. 

En idd koortslip is wel degelijk gevaarlijk voor babies, dat is ook waarom ze in de kraamweek specifiek hiervoor waarschuwen. Mijn schoonmoeder zei dat het uitgedroogt was maar ik heb idd niet haar wondje staan bestuderen. Ik klapte dicht en kreeg het er erg warm van. Denkend aan de gevolgen van deze domme zet. Want zo is het maar net. 

Terug
Bovenaan