Koortslip

Sinds gisteren heb ik plotseling een koortslip. Nog nooit eerder gehad, dus ik weet eigenlijk hoe ik er vanaf kom met zwangerschapsvriendelijke middelen. En in hoeverre is dit schadelijk voor de baby??

Bedankt voor jullie reacties!
 
Hoi Wendy,

Je hebt allerlei middeltjes, maar daar ben ik ondertussen immuun voor geworden. Wat bij mij helpt is vroeg naar bed en dus veel slapen! Soms wil SRLgelei (van VSM) me ook nog wel eens helpen als ik het er op smeer of tea-tree-olie. Beide mag je volgens mij gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap.
Heb je er veel pijn aan? Het is zo vervelend, altijd en je komt er nooit meer echt vanaf als je het virus eenmaal hebt. Bij verminderde weerstand zit er zo weer zo'n rotblaar. Goed uitkijken als je kindje geboren is en je hebt een blaar. Het vocht uit zo'n blaasje is echt gevaarlijk voor jonge kinderen (maar misschien wist je dat al).
Sterkte ermee, Kiki
 
Hoi,

Heb ik ook net 2 weken geleden gehad.Jaren geen last van gehad en nu tijdens de zwangerschap in een keer weer.Van de ene op de andere dag een vieze ontstoken mondhoek.Weet niet zeker of het een echte koortslip was.Heb koortslipcreme gekocht bij het Kruidvat,eigen merk want Zovirax is 3 keer zo duur.Heb 4 dagen gesmeerd en toen was het over.
Succes ermee!

Liefs Anne 35 22wkn.
 
Neem tee trea creme. Dat is helemaal natuurlijk. Je kunt het kopen bij natuurwinkels. Ik gebruik dat spul al jaren tegen koortslip en het helpt altijd zonder dat het schadelijk is voor je kind!
 
Hoi,

Ik heb zelf ook regelmatig last van een koortslip en op de bijsluiter van zovirax en andere koortslipcreme's staat dat je moet oppassen met gebruiken tijdens de zwangerschap omdat het effect om het kindje niet duidelijk is.
Mijn huisarts heeft me dat dus echt wel een beetje 'verboden' zeg maar..

Ik gebruik nu zinkolie of calendulan en dit helpt net zo goed!!

succes en sterkte (het zijn zulke pijnlijke rotdingen)
 
Hoi,

Ook ik begin er last van te krijgen, ik heb het nog nooit gehad, maar de huisarts zei dat het zweertjes waren (koortslip??).
Eerst dacht ik dat het puistjes waren en ik maar drukken (hoe stom kun je zijn, ik weet het) en echt de tranen liepen over mijn wangen...
De huisarts gebeld en die vertelde me dat ik ze het beste met rust kon laten en dat het binnen een week weg moet gaan. Inderdaad, ze zijn nu weg! Ook zei ze dat het kan komen door de zwangerschap en het geen kwaad kan voor de baby...

Dus...Het valt weer mee, dames!

Liefs Mariska 2
 
Terug
Bovenaan