koortslip

Help, ik heb een koortslip! Ik ben nu 34 weken en nog wat. Ik weet dat het gevaarlijk kan zijn voor babys die geboren zijn maar niet voor ongeborenen. Wie heeft er ook een koortslip gehad tijdens de zwangerschap en wat kon je eraan doen?

groetjes Eva
 
Hallo Eva,
Het blijft mij ook maar achtervolgen die koortslip het is toch een teken dat je gestel een beetje is aangetast en eenmaal een koortslip gehad dan krijg je die toch weer eens in de.
Maar goed je kan gerust sovirax of een ander smeer middeltje gebruiken. En blijf natuurlijk je handen wassen.
Groetjes Marianne (31 weken en 3 dagen)
 
Hoi Marianne,

Zovirax mag toch niet als je zwanger bent? Mijn vriend gebruikt nu iets soortgelijks en er staat op de bijsluiter dat het niet geschikt is voor zwangeren. Is dat bij zovirax niet zo?

groetjes Eva
 
Op de bijsluiter van Zovirax staat inderdaad bij zwangerschap in overleg met arts of zoiets dergelijks, maar mijn huisarts en verloskundige hebben dus gezegd dat het veilig is om te gebruiken tijdens de zwangerschap en borstvoeding.

Groetjes Nikkie
 
Ikzelf heb een tijd teatree-olie erop gesmeerd. Dat helpt best goed (tot je daar weer immuun voor bent). Om het wondje snel te laten genezen smeer ik er calendula baby weer en wind emulsie op. Binnen een paar dagen ben je dat vervelende plekje waar je niet af kan blijven kwijt! Het doet nog veel minder pijn ook. Beide middeltjes kan je bij de drogist krijgen of bij de Tuinen.

Sterkte en o ja als ik het voel opkomen helpt het soms nog om heeeeel veel te slapen, dan trekt het uit zichzelf weer weg (heb je nu niks aan maar misschien voor de volgende).

Liefs Kiki
 
Inderdaad je hebt verschillende koortslip cremes, maar het is niet schadelijk als je zwanger bent.

Toen ik het had (bij ca. 20 weken) was het voor mij in ieder geval een teken van mijn lichaam dat ik nu echt aan mezelf en de kleine moest gaan denken (meestal krijg ik een koortslip als ik een aankomend griepje negeer). MOeilijk maar voor mij de beste oplossing... en inderdaad niet aanzitten en handen wassen.
 
Van mijn verloskundige mag ik géén Zovirax of iets dergelijks smeren! Ik heb, doordat de koortslip zonder creme moest genezen, nu nog een klein rood plekje op de huid! Ik zou het zekere voor 't onzekere nemen en géén creme gebruiken.

Groetjes, Floor.
 
Terug
Bovenaan