koortslip

hoi hoi dames

Ik heb een vraagje.

Ik heb een koortslip kan dit mijn kindje schaden?en nu in de 10e week.En mag ik daarvoor zinkzalf gebruiken?Het is namelijk erg vervelend en pijnlijk.

alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Marianne
 
gewone zinkzalf wat je ook voor baby's gebruikt bedoel je?? die mag je denk ik wel gebruiken ja,je gebruikt het immers ook straks voor je kindje...volgens mij zitten er geen agressieve stoffen in...kun je niet aan je ha vragen wat je evt wel mag gebruiken,of desnoods wat minder dan anders,om de dag een keer smeren met koortslip zalf?

succes ermee!
 
Ik heb pas mn koortslip weggekregen met tea tree creme, uit de natuurwinkel. Mn vk zei dat ik geen zovirax mocht, maar andere mensen op dit forum gebruiken dat wel gewoon dus je moet het even zelf vragen. Maar tea tree creme werkt dus ook gewoon, duurt iets langer.
 
Ik gebruik nooit zalf en het verdwijnt vanzelf weer.Als je eenmaal een koortslip hebt,dan kun je er verder toch niets meer aan doen.Wel als je aan voelt komen,dan kun je het meestal nog voorkomen door een zalf.Zo gaat het bij mij hoor,maar dit wil helemaal niet zeggen dat dit voor iedereen zo is.

Groetjes Ankie
 
Je mag zelfs zovirax gebruiken hoor dus ga vooral je gang en ga die koortslip te lijf. Het overigens alleen besmettelijk als er blaasjes op je lippen zitten (het spul dat erin zit is besmettelijk) en dan alleen als je iemand zoent of zo. Dus voor je kindje is het nu nog niet besmettelijk, pas na de geboorte.
 
Hai

Wat ik weet is dat je je handen goed moet wassen als je aan je koortslip hebt gezeten. Je moet oppassen voordat je naar de wc gaat dat je handen dan ook schoon zijn. Dat er geen bacterieen achter kunnen blijven, als je begrijpt wat ik bedoel. Ikzelf gebruik ook gewoon ZOVIRAX hoor trouwens....doei doei
 
Terug
Bovenaan