koortslip!!!

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje.
Gister was ik precies 40 weken en 1 dag zwanger en ik kreeg een koortslip.
Op zich geen ramp maar ik mag geen zovirax van de vk erop smeren.
Gelukkig had ik nog een ander smeerseltje in huis en heb dat erop gesmeerd. Werd ik vanochtend wakker met een giga blaas op mijn lip!!(normaal met zovirax bleef het blaasje even groot)Ik heb er nu maar tandpasta op gesmeerd dat helpt ook wel maar dat duurt veel langer voordat ie dan weg is.
Hebben jullie nog tips?
Anders MOET het kindje gewoon nog een weekje blijven zitten maar daar zit ik al helemaal niet op te wachten.

Groetjes
A
 
Mijn cyclus is heel onregelmatig en erg lang. Soms wel 80 dagen. Nu ben ik zwanger geworden van een ovulatie op dag 45. Ik las ergens dat een niet correct gerijpt eitje voor problemen kan zorgen zoals aangeboren afwijkingen. Dus nu ben ik bang dat er iets mis kan zijn.
Heeft iemand ervaring of kennis hiervan?

Groeten van Patty nu 5 weken ruim.
 
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn vraag correct kan plaatsen? Ik kom er niet uit. Ik zie nu dat ik het als een reactie heb geplaatst.

En by the way, van artsen en gynacologen krijg je meestal van die bla bla antwoorden zonder inhoud. Je moet je vooral níet druk maken. Ik hoor graag van ervaringen van anderen daarom staat mijn vraag op het forum!
Groetjes...
 
Hoi A,
Maak je niet te veel zorgen om je koortslip: je kindje kan er best bij geboren worden hoor; alleen moet je wel heel voorzichtig zijn en zorgen dat het niet besmet raakt. Niet kussen (is erg jammer) niet aan je lip zitten, regelmatig je handen grondig wassen, je kraamverzorgster kan je erbij helpen.
Veel vrouwen krijgen aan het einde van hun zwangerschap zo'n lip (ik zelf ook), wanneer hun weerstandssysteem een beetje leegraakt, of anders wel meteen na de bevalling.
Laat je niet opnaaien door paniekverhalen; mijn dochtertje heeft er niets aan overgehouden en zo zijn er nog een heleboel.
Succes,
Michelle.
 
Hoi A.

Ik heb ook weleens een koortslip en ik doe dan sterilon op dat ontsmet gelijk, droogt uit en het trekt mooi weg. Zovirax heb ik ook gebruikt maar dan vind ik het niet mooi weggtrekken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes, Nina
 
Je kunt ook Akolip gebruiken, deze mag je wel gebruiken in de zwangerschap en BV periode. Dit is verkrijgbaar bij de apotheek. Zolang je nog blaasjes hebt mag je absoluut je kindje niet kussen en moet je goed je handen wassen eventueel een mondkapje op, want een koortslip kan wel gevaarlijk zijn. De mondkapjes heeft als het goed is de kr.verzorgster bij zich.
Succes met je bevalling

Groetjes Sannie
 
Terug
Bovenaan