koortslip

hallo!
Voor iedereen die wel eens een koortslip heeft heb ik hier de tip! Ben gisteren naar de apotheek geweest en die hebben we akolip meegegeven, ik had er nog nooit van gehoord maar het werkt dus net als zovirax en vectavir maar mar wél tijdens de zwangerschap gebruikt worden! (en ook tijdens de borstvoeding trouwens!)
Misschien hebben jullie er iets aan
Groetjes Stephanie

Het is niet helemaal hetzelfde. Akolip bevat zink en dit zorgt voor een uitdrogend effect meer dan dit is het niet.
Het is daardoor veilig te gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding. Maar het werkt niet zoals vecatvir of zovirax die voorkomen dat een koortslip verergerd/doorbreekt.
Helaas zal de koostlip wel blaasjes vormen en dan pas werkt de zink om het uit te drogen.

Maar het is zeker een middel wat je als goed alternatief kunt gebruiken zonder bang te zijn dat dit schadelijk zou kunnen zijn!

Groetjes Xanthe

Dank je wel mamamiep.

Ik heb een half uur geleden zovirax erop gesmeerd, maar nu ik las dat je dat neit mag gebruiken heb ik dit er direct weer afgehaald. Kan het kwaad dt ik het er net op had gesmeerd???

Heb net even met de huisarts gebeld en ik moet haar straks even terugbellen hierover.

Je zou ook sudocreme of Bepanthen erop kunnen smeren, dat heb je vast al in een miniverpakking in een van je blije dozen zitten. Bij mij helpt dat redelijk, dus ongeveer net zo goed als Zovirax en vectavir.

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan