koortslip

A

Anoniem

Guest
ik ben 27 weken zwanger er merk dat ik een koortslip krijg. Wie weet of dit ook gevaarlijk is voor de zwangerschap en of ik gewoon zovirax (koortslippen creme) mag gebruiken? Bedankt!

Hoi,

ik heb ook vaak last van koortslippen. Volgens mij (ik heb het tot nu toe niet gehad) maar mag je zovirax gebruiken. Kijk even op de gebruikaanwijzing. Gebruik anders een beetje vaseline. Dat mag altijd!
Het enige wat mijn vk zei, is dat als je bent bevallen en je heb een koortslip, je je baby niet mag knuffelen wegen infectie gevaar.
Maar je bent nog wel even onderweg en dan zal de koortslip wel al weg zijn.

Succes
Liefs
Nathalie

Hoi, je mag gewoon Vectavir of Zovirax gebruiken.

Grt.

hoi hoi,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap 2 keer een koortslip gehad en heb het zowel bij de apotheek als bij de verloskundige gevraagd. Beiden raadden af om deze middeltjes te gebruiken en gaven het advies om het lichaam gewoon antistoffen te laten aanmaken. Of het echt niet mag volgens de gebruiksaanwijzing heb ik nooit nagekeken. Er is bij de drogist wel een echinae-stick te koop die je zowieso kan gebruiken.

Het is trouwens ongevaarlijk voor de baby in je buik, maar bij pasgeborenen kan het wel heel gevaarlijk zijn, dus let er straks wel op!

Groetjes,
Lyanne

Voor pasgeborenen is heet koortslipvirus vaak zelfs dodelijk! Als je goede voorzorgsmaatregelen neemt, is er niets aan de hand, maar pas heel goed op!
Patricia

Hallo!

Ik heb zelf ook verschillende koortslippen gehad tijdens mijn zwangerschappen.
Mij is zowel door de verloskundige als de apotheker afgeraden om koortslipcremes te gebruiken. In de gebruiksaanwijzing zijn ze niet duidelijk over het wel/niet gebruiken tijdens de zwangerschap en dus bij twijfel....niet doen lijkt mij!
Gebruik gewoon een vettige creme, vaseline ofzo.

Het virus kan tijdens de zwangerschap gen enkel kwaad, jammer dat je er niet eerder last van kreeg.....in het begin van je zwangerschap krijgt het kindje dan namelijk al antistoffen mee  en is het beter beschermd tegen het virus als het geboren wordt.

Helaas geldt dat niet meer later in de zwangerschap, je hebt er dus niets aan maar het kan ook geen kwaad.....

Zoals andere dames ook al zeiden is het wel levensgevaarlijk voor je baby als hij geboren is en in aanraking komt met het vocht van de blaasjes.

Groetjes!

Bedankt voor jullie reacties! Ben toch weer gerustgesteld en kies het zekere voor het onzekere door maar even geen zovirax te gebruiken! Groetjes!

Terug
Bovenaan