koortslip

Hallo,

Balen, ik heb weer sinds zondag last van een koortslip. Ik heb dit eerder gehad toen Owen net uit het ziekenhuis kwam. Hij was toen 1 week. Bij pasgeborene weet ik dat het dodelijk kan zijn. Nu is Owen 3 maanden. Nog ben ik heel voorzichtig. Ik was goed mijn handen voor ik ga verzorgen en ik heb desinfecterende creme. Ook draag ik voor de zekerheid een mondkapje. het is me nl al overkomen dat ik hem een boertje liet laten en hij met zijn hoofdje tegen mijn mond kwam doordat hij erg beweeglijk is en zijn hoofdje soms nog alle kanten op gaat.

Heeft iemand idee tot wanneer het erg gevaarlijk is voor baby's?

Groetjes Natasja
 
Hoi Natasja,
Ik heb zelf ook regelmatig last van koortslip. Had het ook toen mijn zoon 1 week was. De huisarts vertelde dat zo'n jonge baby er hersenvliesontsteking van kan krijgen. Nu is mijn zoon ook drie maanden en ik vraag me ook af of het nog steeds zo gevaarlijk is.
Silvia
 
Hallo Silvia,

Is zal het morgen eens bij een deskundige navragen. Ik kom er dan nog wel op terug.

Ik had het op het forum neergezet in de hoop dat iemand hier al antwoord op heeft gehad.

Het is echt balen hè. Je bent dan zo voorzichtig. Ik heb wel eens enge verhalen gehoord/gelezen, daar moet je echt niet aan denken. In hoeverre ben jij voorzichtig?

Groetjes
 
De weerstand van een kindje van 3 maanden is onder normale omstandigheden beter dan die van baby van 1 week, maar hetzelde gevaal blijdt gelden. Je baby kan er inderdaad een hersenvliesontsteking van krijgen en deze kan een dodelijke afloop hebben. Rechsttreeks contact moet daarom ook op deze leeftijd vermeden worden en daarom zijn jouw voorzorgsmaatregelen (het mondkapje) heel erg goed. De koortslip is besmettelijk tot hij ingedroogd is. Was je handen ook vaker en goed, knuffel en kus je kindje niet gedurende deze periode. Borstvoeding geven mag wel, tenzij de koortslip bij de tepel in de buurt zit (kan wel, meestal niet het geval...).
Carla.
 
Terug
Bovenaan