koortslip

Hallo allemaal,

de eerste keer dat ik hier een berichtje plaats, want ik ben 7januari bevallen van ons lieve dochtertje Roos. Nu heb ik een vraagje over een koortslip. Klopt het dat dit niet goed is voor zo'n kleintje als een volwassen iemand het heeft? En wat zijn de gevolgen hiervan?
Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven hierover.

Liefs,
Henriette
 
Hoi Henriette, gefeliciteerd met je dochtertje Roos. Het is zeker niet goed als een volwassenen of iedereen met een koortslip in de buurt van de kleine komt, volgens mij kunnen ze er zelfs hersenvlies onstekking van krijgen. Dus let er alsjeblieft goed op.Natuurlijk moet er dan wel iets van een aanraking zijn geweest volgens mij.
Groetjes Miranda
 
henriette!
gefeliciteerd!
Probeer Roos inderdaad uit de buurt te houden van koortslippen. Dus geen kusjes of geknuffel, hoe verleidelijk ook met een koortslip. Zoals Miranda al zegt: erg gevaarlijk voor de kleintjes.
Bezoek met koortslip ook gewoon niet bij je dochter laten al willen ze nog zo graag! Dan moeten ze maar even wachten totdat de koortslip weer verdwenen is. koortslip is een vorm van herpes, die bij volwassen al nooit meer overgaat en op de meest ongelegen momenten de kop weer kan opsteken. Bij babies kan het oploopen van dat virus zeer schadelijk zijn omdat ze nog niet genoeg afweermechanisme hebben opgebouwd!

Groetjes,
babette
 
Ik heb ook regelmatig een koorslip en de eerste drie maanden na de geboorte van onze dochter heb ik heel veel zovirax gesmeerd uit voorzorg. Dit afwisselen met blistex omdat anders de lippen zo droog worden.
Dit heeft bij mij wel geholpen, ik heb geen koorslip in deze periode gehad.
 
Terug
Bovenaan