koortslip

Vrolijkpasen kan iemand mij vertellen als je baby 4 mnd oud is,of een koortslip dan net zo gevaarlijk is als bij een pas geboren baby
en wat ik het beste kan doen om mijn baby zo min mogelijk in gevaar te brengen
alvast bedankt Meta
 
hoi hoi

Volgens mij is het wel wat minder schadelijk, maar nog steeds erg risicovol voor een baby.
Het betste is natuurlijk om ervoor te zorgen dat je kleine bij niemand met een koortslip in de buurt komt, maar dit wist je zelf natuurlijk ook..
Het volgende wat je dan kan doen is degene met de koorstlip te vragen er een pleister overheen te plakken en zeker niet te kussen (ook niet de handen of zo, want die steekt je kleine weer in de mond)

Om het echt zeker te weten van een medisch iemand zou ik het op het cb vragen of aan je huisarts.

succes ermee, groetjes Clau
 
Hallo,
toevallig heb ik een foldertje liggen over koorstlip en baby's. Hierin staat dat men er goed aan doet om baby's tot 4 maanden zeker omzichtig te benaderen. Ook daarna zijn ze nog erg kwetsbaar maar zijn ze iets beter bestand tegen de gevolgen van een koorstlip, maar het blijft oppassen!
Wat je kunt doen om je kindje te beschermen:
- bij pasgeborene mondkapje dragen
- de koorstlip behandelen
- ten alle tijden je handen goed wassen! (dit lijkt me de belangrijkste van allemaal)
 Verder verwijzen zij je door naar de huisarts voor meer informatie.
Succes

 
Terug
Bovenaan