Koortslip!

Hallo!!!!!!

Ik loop sinds vandaag met een beginnende koortslip! Heeft iemand enig idee of ik hiervoor zalf mag gebruiken? Ik word namelijk gek van de jeuk!

Groetjes José! 33 weken en 3 dagen zwanger

Volgens de fabrikant mag het niet. Het heeft nu ook niet zoveel zin meer overigens. De zalf helpt alleen als je begint met smeren bij het eerste kriebeltje. Als je al blaasjes hebt, zullen die er niet eerder door weggaan.
Wat je wel kunt doen is iets verzachtends erop, zoals vaseline. Of zinkzalf met een wattentipje erop. Dat droogt de blaasjes in en is jeukstillend.

Succes!
Groetjes,
RV

Zovirax idd niet gebruiken bij zwangerschap, van andere middeltjes weet ik het niet. Wat ook helpt, is schoonmaken met alcohol (zit in kraampakket ) dan drogen de blaasjes sneller in..

Groet, Juul  

Heej!

ook ik ben   een drager van het koortslippenvirus, wat je nooit meer kwijt raakt als je het eenmaal hebt gehad. Ik ben vandaag 37 weken, en de Vk vroeg er al naar. het schijnt dat tijdens de bevalling je weerstand omlaag gaat, waardoor je prompt tijdens de bevalling een koortslip kunt krijgen. Ze adviseerde mij de 'stickers' van compeed in huis te halen, een soort plastic laagje over de koortslip, zodat je toch gewoon contact mag hebben met je kleine. Deze stickers had ik al in huis, omdat ik dus ook regelmatig koortslippen heb, deze gebruik ik dan ook om niet te krabben, want ik werd ook helemaal gek van de jeuk.

Compeed is het merk geloof ik, gewoon verkrijgbaar bij iedere drogist/apotheek.
Er zitten meerdere velletjes bij (doorsnede ongeveer 1 cm) en er zit zelfs een spiegeltje bij.

Gr. yvon

hoi hoi,

Tandpasta zorgt ook voor uitdroging. En volgens mij mag je dat wel gebruiken....

Groetjes Bertine

ps heb er bij de vorige bevalling geen last van gehad, en deze hele zwschap ook niet!

Hoiiiiii

Nou ik heb de huisarts gebeld, en heb zalf gekregen van de apotheek, deze is speciaal voor als je zwanger bent... tenminste dan mocht je het gebruiken. Het probleem bij mij is, is dat mijn lip wel jeukt, echt koortslipjeuk, maar je ziet het bijna niet.. soms eventjes wat rood. Dan denk ik... BREEK NOU DOOR! Want straks is moeders bevallen, en kan ze haar gloednieuwe baby geen eens een kusje geven! Dan moet ik de baby zeker met zo'n mondkapje knuffelen, dan zal het wel denken, is dat mijn moeder? Arme kind.. hihi. Dus die stickers is ook nog een optie begrijp ik! Nou als het vlak voor de bevalling nogsteeds aanmodderd, dan koop ik die plakkers wel. Maar is dat wel voldoende bescherming, vraag ik me af en blijft dat wel zitten? Want de kleine kan er zelfs aan dood gaan toch... als het besmet raakt met  het virus... (ik als ex-kraamverzorgende moet dat toch weten) maar ben het even kwijt... iemand ervaring?

Groetjes José!  

Hoi hoi,

Bij mij is de koortslip nooit doorgezet!
Het blijft altijd zo'n rare, jeukende, pijnlijke plek op mijn lip. Overigens zit het altijd opdezelfde plek. Ik heb toen bij de etos ofzo een groene "lippebalsem"gekocht. Als ik deze gebruik, verdwijnt deze rare plek met 2 dagen. Volgens mij mag je deze stick   gewoon gebruiken.
Ik zou gewoon die zalf gebruiken, misschien valt het toch wel mee!!

Groetjes en succes
Bertine

Volgens mij is een koortslip de eerste twee maanden gevaarlijk voor een baby, maar echt helemaal zeker ben ik daar niet echt van...
Wel weet ik dat ik voor zalfjes niet echt geschikt ben, dat vergeet ik altijd (goh...) Een paar weken terug had ik twee blaasjes op mijn onderlip (die voor de rest heel droog was overigens, ook zo idioot..) en daar werd ik op een gegeven moment zo zenuwachtig van dat ik ze zelf open heb gebroken op het moment dat ik er een los velletje op voelde zitten.. Niet helemaal zoals het hoort natuurlijk, maar ik was er wel nagenoeg meteen van af. En de handen met desinfecterende prut wassen helpt dan ook wel...

Terug
Bovenaan