koortslip!!!!

Hallo allemaal

Ik heb ff een vraagje.
IK heb een koortslip (baba) nu heb ik gehoord dat dit erg gevaarlijk kan zijn voor babys
De huisarts heb ik al gebeld maar heeft alleen gezegt dat ik Danny niet mag kussen en knuffelen
Hoe gevaarlijk is dit nu voor kinderen ,Danny is nu 9.5 maand.

Hij is al weer heel erg verkouden en hoest heel veel maar hij maakt geen zieke indruk
hij heeft ook geen koorts.
Waar moet ik dan op gaan letten of is het beter nu al naar de huisarts te gaan.
nou tips zijn welkom...
Groetjes Kim en Danny

hoi hoi,

Voor zover ik weet is dat alleen gevaarlijk in de eerste maanden..Maar dat weet ik niet zeker.
Misschien ff googlen?En anders gewoon nog een keer de huisarts bellen en vertellen dat jij hebt gehoord dat het gevaarlijk is en waar je op moet letten..

Sorry voor de rest kan ik je niet helpen....

succes!  

liefs kimberley mama van nevin 18-8-2008

Hej!

Wat vervelend he zo'n koortslip... Gets. Ik zou als ik jou was wel erg uitkijken. Het is een behoorlijk vervelend virus, als je het eenmaal hebt kom je er nooit meer vanaf. Wat onze 2e zoon heeft meegemaakt wens ik niemand toe..... Hij liep zijn allereerste herpesuitbraak op toen hij 2 was. We waren bij de tandarts geweest en de assistente had een koortslip. Ondanks handschoentjes etc moet hij het wel via haar hebben opgelopen, want verder was er niemand in de omgeving die het had. Hij heeft het erg moeilijk gehad en we hebben meerdere keren met het zkh aan de telefoon gezeten, in paniek omdat hij apatisch in onze armen lag. Zijn mond was uitgeslagen met zweertjes, de tong ook, hij at niet, dronk niet, had hoge koorts en reageerde slecht. Het zkh kon ons niet helpen, en dat had te maken met het virus. Als hij weg zou vallen (!) mochten we wel komen, dan zou hij een druppelinfuus krijgen, meer konden ze niet doen. Later heeft hij meerder 'ziektes' gehad die familie waren van herpe...
Dus mijn advies: wees erg hygiënisch met handdoeken etc. Ik heb naast gewone zeep ook 'zeep' op alcoholbasis om handen ter ontsmetten. Op de wastafel van het toilet en op het aanrecht. Ook bij griep helpt het voorkomen van besmetten. (advies van het cb hier). Mijn zoon heeft nu streptokokken en Pfeiffer tegelijk, dus ook nu letten we weer extra op... Succes en dit verhaal is niet bedoeld om je bang te maken hoor, ik ben geen sesatiezoeker!!! Liefs Pippi

hoi
na het lezen van jou verhaal ben ik gisteren (di) direct naar de dokter geweest.
Ik moet inderdaad erg voorzichtig zijn met hygiene(?) maar mag hem wel knuffelen gelukkig
als hij mn lip aanraakt ga ik direct aan de slag met de detol
zolang het zweertje dicht is kon het minder kwaad het is echt het vocht wat zo kwaad kan.
nou in iedergeval bedankt voor jullie reactie ik ben nu wel voorzichtig met mn mannnetje
groetjes
Kim

Terug
Bovenaan