koortslip?!?!?

Hallo,
Kan iemand mij vertellen of het kwaad kan als je visite krijgt van mensen met een koortslip wanneer je maar net zwanger bent? Ik weet wel dat het dodelijk kan zijn bij pasgebornen, maar is het ook gevaarlijk als je zwaner bent?

Groetjes,

Hallo,
Nee hoor, dat is niet schadelijk. Als zwangere kan je wel wat gevoeliger zijn om het op te lopen i.v.m. verlaagde weerstand. Ik heb zelf voor het eerst een koortslip gehad toen ik zwanger was.
Het is inderdaad gevaarlijk voor pasgeboren babietjes.
Groetjes....

Hi,

Nee het is niet gevaarlijk voor je zwangerschap. Ben zelf 23 weken zwanger en heb ontzettend vaak een koortslip en krentebaard, maandelijks. Het is pas gevaarlijk voor je baby als het geboren is. Dan is het een kwestie van altijd je handen wassen voordat je de kleine oppakt en geen vinger in het mondje stoppen enzo. De eerste periode als je er een krijgt kun je een mondkapje opdoen om de kleine te beschermen. Ook knuffelen met de beeb is er even niet bij, maar voor nu, geniet ,maar gewoon van je bezoek!

Liefs

Hoi, Ik denk, ik reageer ook maar even. Ik ben nu al voor de derde keer zwanger en heb altijd in de beginperiode altijd regelmatig een koorstlip. Ik ga er gewoon netjes mee om en smeer een zalfje op en was mijn handen goed als ik mijn kinderen verzorg. Mijn oudsten kan ik heel goed duidelijk maken dat ik haar geen kus kan geven. Ze geeft dan mij een kus. Ik heb het ook na beide bevallingen gehad naar een week of 5 maar ook ben gewoon voorzihchtig.

Groetjes José maa van 2 kids

Terug
Bovenaan