koortslip

Hoi,

Mijn man heeft op het moment een koortslip en dat is voor onze jongste dochter 2,5 maand best gevaarlijk. Daarom verschoont hij nu ff geen luiers en knuffelt hij niet met haar. Dit is voor hem natuurlijk helemaal niet leuk en voor mij ook niet. Een van jullie heeft vast ook wel eens een koortslip gehad? Hoe gingen jullie ermee om tov babies? Moet je echt wachten tot het helemaal weg is en hoe lang zal dat ongeveer duren? Hij heeft het nu al bijna een week, maar soms gaat het bloeden.

Groetjes Babybelle

Hey,

Ik heb zelf ook regelmatig een koortslip en alleen als je nog een blaasje hebt dan ben je besmettelijk, dat is meestal de eerste 3 dagen bij mij ... maar als je blaasje( met vocht) weg is kan je weer lekker knuffelen enz.

Gr Mascha

hai,

Een vriendin heeft het dus elk jaar, maar die kreeg laast een pleistertje en toen was ie binnen een dag weg, hoe het heet zal ik vragen.

maar wel erg vervelend,

Gr Linda

Je kunt maar beter voorzichtig genoeg zijn, liever iets te lang niet geknuffeld dan net iets te kort met alle gevolgen vandien! Weet niet of je het verhaal van "onze vakantie om nooit meer te vergeten" nog hebt gelezen toen? Kyan heeft toen zelf een koortslip gehad wrs van het buurmeisje, hij was er met 21 maanden goed ziek van! En nu heeft hij er weer 1 grrr!! Daar wordt je niet vrolijk van! De eerste uitbraak kan echt héél heftig zijn, zeker met die hele kleintjes is het echt oppassen geblazen! Zou geen risico's nemen als ik jou was! Ik wacht altijd tot alles helemaal weg is.

Groetjes Sas

P.S. Die pleistertjes zijn van Compeed, voordeel daarvan is dat je dan wat extra afdekking hebt zodat je minder snel het vocht verspreid, bij mij gaat het niet in 1 dag over ermee helaas!

Hoi hoi,

Ik heb zelfs chronisch koortsblaren, soms wel 3x per maand. Toch ben ik niet al te voorzichtig, wel dus als het een blaasje is, maar vind het onzin dat ik dan Rik niet kan verschonen. Ik was geregeld mijn handen en niets aan de hand. Dat ik hem niet kus en knuffel met mijn gzicht te dicht bij hem lijkt me logisch, maar ik kan hem en mezelf niet in een porseleine kastje zetten, zeker neit omdat ik het dus zo vaak heb.
maar goed ook hier zullen de meningen verdeeld zijn. En ja dat de kleine van ?? weet even niet meer van wie het van het buurmeisje heeft gehad is gewoonweg lastig en heel vervelend voor die kleine, maar ik denk dat een volwassen iemand meer verstand heeft en dat je man toch wel gewoon een luier kan verschonen??

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan