koortslip

mijn zoontje is gisteren de hele dag bij mijn zus geweest en zij was de dag ervoor bij iemand geweest wiens zoontje koortslip heeft. nu ben ik bang dat mijn zwangerschap gevaar loopt. ik ben nu 18,5 weken zwanger. en het is al 2 keer misgegaan. kan een koortslip kwaad tijdens de zwangerschap? en als je het zelf krijgt tijdens de zwangerschap?

gr. mama van Milan
 
volgens mij kan het wel kwaad als je nog geen 12 weken bent.
en ook als je zelf een koortslip krijgt kan dat gevaarlijk zijn voor je kindje.
maar zeker weten doe ik het niet...
ik zal je toch maar aanraden even de vk te bellen voor de zekerheid
 
Nee kan niet kwaad.Heb het toevallig dinsdag aan mijn verloskundige gevraagd,omdat mijn man 2x per jaar koortslip heeft.Kan voor zwangerschap geen kwaad.Alleen als de baby geboren is,is het gevaarlijk voor de baby.
 
ikzelf ben daar een drager van... gaat dit jaar goed heb er nog maar 3 gehad....
normaal heb ik minstens 10 per jaar en ook altijd meerdere tegelijk.

tijdens de zwangerschap is het niet erg, alleen als de baby geboren is kan het gevaarlijk zijn voor de baby..........
 
ikzelf ben daar een drager van... gaat dit jaar goed heb er nog maar 3 gehad....
normaal heb ik minstens 10 per jaar en ook altijd meerdere tegelijk.

tijdens de zwangerschap is het niet erg, alleen als de baby geboren is kan het gevaarlijk zijn voor de baby..........
 
Een koortslip bij jezelf kan geen kwaad voor het kindje heeft mijn gyneacoloog onlangs tegen mij gezegd.

Wel moet je goed opletten dat je kindje niet wordt aangeraakt door mensen met een koortslip op dat moment. Onbewust zitten ze toch met hun handen in de buurt van hun mond, waardoor ze het via de handen over kunnen brengen op je kleintje.
 
Kan geen kwaad. Als jou zus blaasjes had van een koortslip (wat niet mogelijk is in 1 dag), en ze zou jou zoontje kussen dan is de kans een stuk groter.
De broers en zussen van mijn man hebben bijna allemaal een koortslip (gezin met 9 kids). maar mijn man heeft het nog nooit gehad, terwijl die anderen het heel vaak hadden/hebben.
Koortslip komt vaak van binnen.
 
Koortslip is vooral gevaarlijk voor pasgeboren baby's en jonge kinderen, die kunnen er erg ziek van worden. Ik ben zelf nu ook zwanger en heb op het moment ook een koortslip. 8 op de 10 mensen is drager van het virus maar bij 10 tot 20% komt het tot uiting met een koortslip.
Ik heb ook een jong zoontje van 10 maanden en ik heb zelf nou al een aantal x een koortlip gehad en heb nog nooit iets bij mijn zoontje ontdekt.
Ik zou je er niet te veel zorgen om maken.
 
Terug
Bovenaan