koortsneus

ik weet dat ik hier niet goed zit met mijn vraag.
ik heb sinds 2 dagen een koortsneus, mijn neus zit vol met blaasjes die nu wel al aan het indrogen zijn.
maar ik heb ook een zoontje van 6 maanden, in hoeverre is het besmettelijk voor een kindje van 6 maanden.
hij heeft nu op zijn wangetje en boven lip kleine rode bultjes.
ik heb de dokter al gebeld en we moeten om 15:00 in het ziekenhuis wezen, om er even naar te laten kijken.
ik maak me toch wel een beetje zorgen, omdat je zoveel verschrikkelijke verhalen hoort over een besmetting bij babys ven een koortslip.
graag hoor ik jullie reacties.
groetjes een bezorgde mama
 
Volgens mij is het heel verstandig dat je er even naar laat kijken. Alleen direct contact van vocht naar je kindje is besmettelijk, maar dat gebeurd toch snel, denk ik. Van een herpes infectie kan je kindje inderdaad ziek worden, dus moet je er erg voorzichtig mee zijn. Hopelijk valt het allemaal mee, we horen het wel. Sterkte.
 
hoi, hoi,

nou ben bij he ha geweest en gelukkig had meneertje geen koortsuitslag, het waren gewoon irritatie plekjes.
en ik mag een paar dagen niet knuffelen en kussen dat vind ik wel erg moeilijk, maarja als de blaasjes helemaal ingedroogd zijn mag ik de schade weer inhalen met knuffelen.
bedankt voor je reactie
een weer blije mama groetjes wendy.
 
Ik zou toch ff wachten met knuffelen tot het helemaal weg is .Het is ook dan nog besmettelijk.Ik heb zelf ook altijd koortsuitslag.Ik neem het zekere voor het onzekere en wacht tot het helemaal weg is.Groetjes Claudia
 
Terug
Bovenaan