koortsstuipen....of eplepsie

even mijn ei kwijt.2 weken geleden kreeg mijn dochtertje van 5mnd hooge koorts.om 2 uur snachte met ambulance naar het zieknhuis,ze deed heel raar.ze werd grijs/blauw van kleur,gaapte vreselijk veel en leek net of ze moest spuigen (kokken/koeren)werd apatisch en zwaaide met haar armen.dat had ze thuis in die week ervoor ook al een paar keer gedaan maar het duurde maar even net als die nacht.in het zieknhuis aangekomen bleek ze dubbele oor ontsteking te hebben en eeen zware urine weg infectie.wat zal dat meisje pijn gehad hebben...maar ze gaf niks aan.ze dronk allleen niet zo goed meer.maar dat deed ze altijd al niet echt goedmaar goed.5 dagne en nachte in het zieknhuis doorgebracht en met antibiotica naar huis.de dokter zei dat het koorts stuipen waren...wel eng hoor.we waren net 4 dagen thuis gebeurde het weer.maar nu had ze geen koorts.weer naar het ziekenhuis,jeetje en toen begon het nu gaan ze haar van top tot teen nakijken.weer bloed afgenomen en eenhartfilmpje gemaak er staat haar nog een hersenecho te wachten en een e.e.g.vreselijk ze vermoeden de valziekte(en).dat schijnt epelepsi te zijn.nou weet ik dat mijn oma dat tot haar 17 heb gehad.maar nu mijn dochter?ik word er angstig van met epelepsi denk ik aan mensen die vallen vreselijk trillen en schuim uit hun mond...en mijn meisje dan. wat kan ik verwachten.ik weet eerst de uitslagen en  testen afwachten.maar ik heb toch wel angst.zijn er moeders die hier wat meer over weten enof het zelfde hebbne meegemaakt?

zou mijn goed doen er over te kunne praten en vragen stellen.ook wat ik bv aan die arts moet vragen....

graag hoor ik van jullie..

oja ik schrijf mijn verhaal niet om andere moeders angstig te maken hoor.dat het mijn kindje is overkomen wil niet zeggen dat het jouw dreumes ook gebeurt....
 
Hoi meid,

Tjee wat een verhaal zeg. En wat zullen jullie geschrokken zijn. Kan me helemaal voorstellen hoe je je op dat moment voelt.
Ik heb ergens op dit forum gelezen over een kindje dat ook koortsstuipen had, maar ik weet jammer genoeg niet meer waar. Het verhaal leek wel een beetje op dat van jou.
Ik heb niet echt een oplossing voor je.
Ik zou in ieder geval de onderzoeken even rustig afwachten, misschien valt het allemaal nog wel mee. Ze kunnen tegenwoordig heel erg veel vergeet dat niet. Daarbij weet je daarna ook zeker wat er met jullie meisje is. Lijkt mij toch ook wel een gerust gevoel.

Als ik jou was zou ik gewoon ergens een briefje neerleggen of ophangen en als je iets binnenschiet wat je wil vragen dat dan opschrijven. Als je dan weer naar het ziekenhuis moet het briefje meenemen en je vragen stellen. Laat je vooral niet afschepen en zorg dat je weet wat er met jullie meisje gebeurd en wat de onderzoeken allemaal inhouden. Op die manier maar jij je misschien ook een klein beetje minder zorgen.

Veel kun je er misschien niet mee, maar ik wilde gewoon even reageren.

Veel sterkte
groetjes Anninas
 
Ik wil je niet ongerust maken maar mijn zoontje (nu 14 mnd ) kreeg bij 4 maanden een koortsstuip en ik herken niets van wat jij verteld. Hij kreeg die stuip net toen ik een termometer in zn gat stak die versprongvan 38 graden naar 41 graden . Mijn zoon werd helemaal slap en  zijn adem stokte. Toen stuipte hij en kwam weer bij . Dooood eng!!!! Ik zal het nooit vergeten . Nierbekken ontsteking . Dus maar goed dat ze  je  kindje goed nakijken . Mijn oudste zoon (12jr.)  had wel  vergelijkbare  stuipen met die je beschrijft maar was veel ouder . Als hij erg pijn had of zich druk maakte dan ging hij van zijn graat en stuipte hij , werd grijs en gaapte en geeuwde en sliep dan een paar uur. Ook heel griezelig maar er is nooit iets gevonden bij hem .  Het is ook al tijden niet meer gebeurt.  Laten we hopen dat het niets is net als met mijn oudste. Succes!!  
 
Hoi,

Ik wil je erg veel sterkte toewensen en ik hoop voor je dat het een koortsstuip was, op zich gaat een koortsstuip altijd gepaard met koorts en jij geeft aan dat er geen koorts was dus dat is wel vreemd.
Als het echt epilepsie is, hoop ik dat je gelijk wordt doorgestuurd naar een goed ziekenhuis bv. het WKZ in Utrecht.
De neurologen daar zijn erg kundig m.b.t. epilepsie en aan verwante syndromen.
Ik wens je sterkte.

Bobbian
 
Hoi,

Ik denk inderdaad dat het geen koortsstuip was. Mijn dochter heeft een hele heftige gehad toen ze 3,5 was. Ze had koorts en ineens begon ze te schokken en een gorgelend geluid te maken. Net of ze stikte. Haar ogen draaiden weg en ze stopte met ademhalen. Ik ben toen met haar naar buiten gerend. Ik was totaal in paniek. Ze was helemaal slap en ook helemaal blauw geworden. Ik dacht dat ze dood was. Ik ben snel maar mijn huisarts gerend (die op de hoek woonde) . Zij was niet thuis. Ik ben toen buiten in het gras gaan zitten en heb haar op de grond gelegd in het ijskoude gras. Er ging van alles door me heen. Ik kan reanimeren maar op dat moment wist ik niets meer. Mensen die buiten liepen hebben snel 911 (we woonden toen nog in Amerika) gebeld. De ambulance was er na 2 minuten al. In totaal heeft ze ruim 2 minuten zonder zuurstof gezeten en de ambulance broeders hebben haar meteen beademd en naar het ziekenhuis gebracht. Het heeft nog 3 uur geduurd voordat ze weer helemaal bij was en wist wie we waren. Dit is echt de ergste dag van mijn leven en altijd als ik er weer aan denk krijg ik het benauwd. Veel mensen zeggen dat een koorts stuip geen kwaad kan maar het kan ook mis gaan hoor. Sommige kinderen blijven te lang zonder zuurstof en krijgen dan dus wel degelijk hersenbeschadiging. Ik hoop voor je dat ze snel weten wat er is. Heel veel sterkte met alles.

Groetjes Fenna.
 
mijn zoontje  heeft met zijn 2jr ook een koortsstuip gehad,  hij  had die dag wel koorts maar niet schrikbarend hoog en speelde nog leuk maar dronk erg weinig, ik moest even een boodschap doen en toen we naar de auto liepen, liep hij slingerend/dronken naar de auto, ik moest er een beetje om lachen (dacht spelletje) in de auto  ging  hij schuimbekken en bellen blazen met zijn hoofd achterover en zijn ogen  draaiden weg. mijn ander zoontje riep mama  bas doet raar! Ik schrok me kapot!! snel terug naar huis gereden (wat moet je dan??)  bas uit de auto gehaald (ik dacht die gaat dood), thermometer en zetpil gepakt 42+ daarna huisartsen post gebeld het was net iets over 5en, die wilde m niet eens laten komen, mijn man zei we komen eraan of we gaan naar  de 1ehulp, toen mochten we uit eindelijk  komen. na een kwartier/20 min kwam hij pas bij en zei herhalend onze namen. Bij de huisartsenpost was hij helemaal bij zijn positieven en dronk 2 drinkbekers water ineens leeg. bleek wel een koortstuip en een  licht onstoken oortje.
ik kreeg een soort tubbetje (diazepam een klysma) mee en de arts zei die  moet iedereen met  kleine kinderen eigenlijk in huis hebben, want een gewone zetpil helpt niet tegen een koorststuip zon tubbetje wordt  sneller  in je lichaam opgenomen    (hoe moest ik dat nou weten, nu heb ik en de omas allemaal zon tubbetje in de koelkast liggen)  ik hoop het niet nog een keer mee te  maken.

bij mij in de buurt woont ook een gezin met een kindje dit jaar 4 geworden, hij kreeg een koortsstuip afgevoerd met de ambulance, daarna nog een paar keer  
hij bleek uit eindelijk epelepsie te hebben, hij valt niet om  en ook geen schuimbekken en ook geen schokken ofzo nee hij is dan  even afwezig en niet bereikbaar    
het mannetje heeft een jaar in een instelling gezeten (hij kreeg meer dan 20 aanvallen per dag)  om de juiste medicijnen te onderzoeken waarop hij zou reageren (ook vreselijk voor die ouders, je hebt een kind maar niet thuis) Het jochie  loopt verstandelijk 1 jaar achter (ivm de vele  aanvallen per dag) maar woont nu weer thuis en gaat naar een speciale school.

       
 
ik wil overigens ook niemand bang maken met mijn verhaal

en nog iets schijnbaar heeft dat niet willen drinken en een koortsstuip wel met elkaar te maken, die avondarts vroeg er ook  meteen naar
en ook naar de leeftijd van mijn zoontje  
want als  ze het onder een bepaalde leeftijd krijgen heb je meer kans dat het  vaker gebeuren zal  

mijn zoontje was al 2 toen hij de koortsstuip kreeg  en de arts zei dat dit waarschijnlijk niet  vaker voor zal valllen  
 
Terug
Bovenaan