Kopen jullie iets voor je kleintje als er een 2e komt???

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Als onze 2e in januari komt is Mette 1,5 jaar. Het is ons van meerdere kanten aangeraden ook iets leuks voor haar te kopen. Van mijn ouders krijgt ze een babybjornpop voor 1 jarigen met vaste oogjes. Wij denken aan een kinderwagentje zodat ze mee kan wandelen als ik met de beeb wandel. Duplo vind ik ook wel wat want ze is gek van bouwen met blokken. Wat doen jullie en wat kopen jullie???

lfs ing

Een pop is een heel goed idee Inge, want juist op die leeftijd willen ze alles nadoen wat jij ook doet. Dus jij geeft de baby te eten dan wil Mette dat ook gaan doen. Jij wandelt met de baby Mette wil dat ook.
Je hoeft echt geen grote dingen voor ze te kopen, ze krijgen van het kraambezoek meestal ook al het een en ander.
Kinderen zijn meestal blijer met wat extra aandacht, dan met cadeautjes.

liefs Saskia

Hoi!

Waar het omgaat bij een evt cadeautje, is dat voor je oudste kindje de nieuwe baby meteen iets positiefs brengt..dus een cadeautje..
Wij hebben de laatste keer voor de oudste twee een grote diddl knuffel gekocht, de  één een  mannetje de ander een vrouwtje, vonden ze erg leuk..
Toen de middelste was geboren, was de oudste ook erg bezig met immiteren, ze was toen 3,3 jaar.
Ze deed zelfs de zoogcompressen onder haar trui!!
En sleepte de pop van links naar recht over haar ''borstjes'' erg grappig!
Wel erg gelachen hoor, dat was nu na de derde wel anders..
Toen waren ze beiden ouder, en dan is het meer helpen..
Een groot cadeau lijkt me ook niet nodig, maar iets geven kan wel leuk zijn.
1,5 is nog wel jong..dus weet niet hoe Mette het gaat vinden.
Gr Rina

Hallo,

ik heb hier als ik eerlijk moet zijn nog niemand over gehoord in onze kring. Maar vind het wel een interessant onderwerp!
Ik denk idd ook dat wij Dylano wat gaan geven... We willen tuurlijk niet dat hij jaloers wordt op zijn kleine broertje.
Dylano is als de 2e geboren wordt 1,5jr. Dus ook nog jong, maar denk dat ze het maar al te goed snappen.

Ik merk vooral dat Dylano de laatste tijd echt heel erg kroelerig is, en dat is hij eigenlijk nooit geweest. Vind het superlief, maar hij hangt wel heel erg veel aan me. Aan papa ook trouwens hoor!
Ik ken tuurlijk niet heel de dag met hem kroelen, al zou ik dat wel willen hoor ;-)
Mijn zus zei dat Dylano mss weleens wat zou kunnen merken, aan de verandering die bezig is.
Kindjes zijn daar vatbaar voor zeggen ze altijd.

Merken jullie al iets aan jullie kindjes, of hebben jullie iets gemerkt??

Liefs Debby.

Hoi,

Feline heeft al een pop en daar gaat ze nu ook al mee wandelen en ze geeft de pop haar eigen flesje. Echt heel lief.
En Feline is 22 maanden als de baby komt dus ik kijk dan wat ik leuk vind voor haar en koop dat. En je kindje er bij betrekken is ook heel belangrijk. Ik heb trouwens ook gehoord dat kindjes vaak ook weer een fles willen terwijl ze die niet meer krijgen en dat ze ineens niet meer willen lopen, maar kruipen en getild worden.
Het is dan het beste om daar wel wat in mee te gaan, anders voelt je kindje zich achtergesteld.

groetjes Maris

Ik kan hier nog niet over meepraten, ik sta nog op non-actief voor een tweede kindje.
:( Maar er is een kansje dat wij het vanaf November weer mogen proberen. :D

Het lijkt mij een goed idee om je kind een positieve impuls te geven d.m.v. een cadeautje. Mocht je een kindje van hetzelfde gelacht krijgen (en dit al weten), heb je grote kans dat je alles er al voor hebt: kleertjes, speelgoed, enz. Dan zou je ook aan het kraambezoek kunnen vragen om een cadeautje voor de oudste mee te nemen. Ik denk dat ik dat zou doen.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Eva heeft een voorleesboek gekregen toen Basje geboren werd. Iedere dag zorgde ik ervoor dat we samen een verhaal uit dat boek lazen. Even tijd voor ons tweetjes. Heerlijk was dat.

Bij het lezen van dit topic moest ik even aan mijn zwager denken. Hij kreeg een drumstel toen zijn broertje geboren werd (niet echt een handige keuze lijkt mij, maar daar gaat het nu niet om). Hij heeft jaren aan iedereen verteld dat zijn broertje met een drumstel in zijn handen geboren is ! Dat lijkt me lastig... bevallen van een drumstel.

Groetjes, Karin

Wat wij hebben gedaan toen onze tweede kwam is een kadootje in het bedje van Jesse gelegd, en toen tegen Tim gezegd dat Jesse een kadootje voor hem had meegenomen..
Hij was gelijk helemaal verkocht en heeft het er nu (14 maanden later) nog over dat ie van Jesse toen een kadootje had gekregen...

Terug
Bovenaan