Kopen jullie iets voor je kleintje als er een 2e komt???

Hallo meiden,

Als onze 2e in januari komt is Mette 1,5 jaar. Het is ons van meerdere kanten aangeraden ook iets leuks voor haar te kopen. Van mijn ouders krijgt ze een babybjornpop voor 1 jarigen met vaste oogjes. Wij denken aan een kinderwagentje zodat ze mee kan wandelen als ik met de beeb wandel. Duplo vind ik ook wel wat want ze is gek van bouwen met blokken. Wat doen jullie en wat kopen jullie???

lfs ing

Onze dochter is 4,5jr als de baby geboren word. Ze krijgt een nieuwe kamer. Ze wilt heel graag een hoogslaper en nu krijgt ze die als we de baby kamer gaan maken  en als de baby geboren word dan krijgt ze ook een kadotje. Ik weet nog niet wat, maar het komt dan zogenaamd van haar baby broertje. Voor de rest betrekken we haar overal bij. Ze geet mee naar de VK en naar de echo als we die hebben. Ze is erg blij dat ze een broertje krijgt en smeert trouw elke avond mijn buik in met lotion. Ook praat ze tegen mijn buik en kust ze mijn buik. Ze heeft hele verhalen tegen de baby. Dat ze hem in bad gaat doen samen met mij en een schone luier gaat geven.

Groetjes Patries
21,1wk

hoi,

hier een afentoe meelezende mama van het november forum.
Onze oudste was bijna 1,5 toen er een kleintje bij kwam. Wij hebben zelf verder niks voor hem gekocht, maar ik wist dat mijn ouders in de kraammand een pakje voor hem zouden hebben zitten en dat mocht hij natuurlijk direct uitpakken. Was een duplo auto en dat was een grote hit.
Afentoe kwamen er nog wat andere kleinigheidjes mee met visite, maar verder niet. Had wel wat in huis gehaald zelf, maar heb gewoon eerst gekeken hoe het zou gaan.

Hij heeft er eigenlijk nooit naar getaald.... hij mocht alles uitpakken voor de baby en vond dat geweldig en op heel veel pakjes hadden mensen ballonnen geplakt en dat is ook heel leuk speelgoed natuurlijk hihi.

Een poppenbuggy of wandelwagen is natuurlijk wel erg leuk als ze ook een pop krijgt van opa&oma....

Hier is nu nummer 3 onderweg en onze oudste is dus zelf aan het bedenken wat HIJ voor de baby wil kopen.... hij vraagt niet of hij ook iets krijgt, enige wat hij graag wil is dat we ook iets op zijn kamer gaan doen. Want de nu nog jongste krijgt een nieuwe kamer, de babykamer wordt natuurlijk nog wat gepimpt..... dus we gaan bij hem ook nog wat doen (hij heeft net een halfhoogslaper en daar ga ik een tent ondermaken dat wil hij heel graag).

groetjes,
Marije (32 weken zwanger van nummer 3)

hoi,
nee ik koop niks. Al dat speelgoed staat me met verjaardagen al zo tegen. Jasmijn is 2 jaar en 3 maanden als de 2e komt.
Waarschijnlijk is zij degene die de cadeautjes uitpakt voor de baby als de visite er is. Dat is al een feestje genoeg lijkt mij,

groetjes Elke

Onze dochter gaat 2jr 5mnd zijn als de tweede komt, ik ga misschien wel iets doen voor haar maar wel iets kleins. Moet er nog over nadenken wat... Ze krijgt al een prachtige nieuwe kamer, en ik weet al dat mijn ouders in de kraammand veel cadeautjes doen voor haar omdat de baby al zoveel heeft van de 1e. En ik vraag me af of het echt 'nodig' is dat zij dan ook gelijk cadeautjes krijgt, denk het niet.
Grtz, Esther.

Ik denk dat het belangrijkste is dat de oudste ook aandacht krijgt en niet wordt vergeten. Het zal een hectische en drukke periode worden en dat kan voor een jong kind die gewend was om alle aandacht te krijgen erg verwarrend zijn.

Het is niet perse nodig om die aandacht in de vorm van cadeautjes te geven. Voor een heel jong kind is het uitpakken immers al cadeautje genoeg. Dus als je hem mee laat helpen met het uitpakken van cadeautjes voor de baby dan is ie ook helemaal betrokken bij het feestje.

Ik ben nu zwanger van mijn eerste, dus voor mij speelt dit nog niet zo. Maar mijn zus heeft wel kort geleden een tweede kindje gekregen. Haar dochter kreeg toen ook een nieuwe kamer, maar ze hebben dat wel heel bewust logekoppeld van de komst van de baby. Dus eesrt werd de nieuwe kamer voor Sterre gemaakt en ging zij 'verhuizen'. Dat was ruim voordat haar zusje werd geboren. Sterre kwam later (toen mijn zus hoogzwanger was en het voor haar meer ging leven) op het idee dat de baby wel in haar oude kamrtje mocht slapen. "die gebuik ik toch niet meer"

Jules wordt in december 2 jaar. Hij heeft met Sint , verjaardag en kerst al genoeg cadeautjes gehad!
Het belangrijkste is dat hij veel aandacht krijgt en niet "vergeten" wordt!
Net als ik zojuist heb gelezen, hij mag de cadeautjes voor de baby helpen uitpakken. Dat lijkt me al een feestje...

Groetjes Antoi

Precies dat is ook zo. Nu moet ik zeggen dat wij met kerst niks geven (vanuit huis niet gewend) en met Sinterklaas iets kleins. We zijn niet zo van de grote en veel cadeau's voor die kleintjes. Mette is pas in juni weer jarig en de kleine wordt in jan. geboren. Mij moeder tipte me dat het leuk voor haar is om mij na te doen (doet ze al) met een pop en bedje enz. Pop krijgt ze van opa en oma. Wij hebben een poppenbedje gekocht. Lekker samen tutten...
lfs ing

Terug
Bovenaan