Kopen vaders ook kinderkleding?

Beste ouder,

Mijn naam is Falco Thiessen, student Commerciële Economie op de Fontys Hogescholen te Eindhoven. Ik schrijf een afstudeerplan voor een nieuw Nederlands kinderkledingmerk voor kinderen tot 8 jaar.

Ik las in een onderzoek dat vaders ook regelmatig kinderkleding kopen. Mijn vraag is of jullie een idee hebben op welke manier ze dit doen. Gaan ze spontaan naar winkels toe en gaan ze daar kijken of worden ze op een andere manier beïnvloed door bepaalde merken?
 
Mijn partner gaat boodschappen doen en loopt dan ondertussen bijv. bij de hema, zeeman of shoebie shop naar binnen en als ie dan iets ziet wat leuk is voor 1 van onze meiden dan neemt ie dat mee.

Gericht op pad gaan om kleertjes voor de kinderen te kopen doet ie niet zo gauw maar vind het wel leuk als ie toevallig in een winkel is om dan iets voor ze uit te zoeken.

We zijn beiden niet echt merkgevoelig. We kopen vooral kleding die er leuk uit ziet, praktisch is en tegen een stootje kan maar ook niet al te duur is.
 
Hoi,

Mijn man doet dit in ieder geval niet, tenzij we samen gaan, maar spontaan kleren kopen doet hij echt niet, ook in mijn omgeving hoor ik dat eigenlijk nooit!
Merkkleding kopen wij zowiezo niet veel, ik koop voornamelijk bij, hema c&a h&m WE, leuke kleren, goed te wassen en kan meestal in de droger!

Gr MJ
 
Mijn man koopt eigenlijk nooit kleren voor ons zoontje. Niet dat het hem niet interesseert, maar hij denkt er simpelweg niet aan.
Als we samen winkelen, vindt hij het wel leuk om kleren uit te zoeken.
Daarnaast hebben we praktisch geen merkkleding, tenzij we hebben het gekregen van anderen. Verder vooral H&M (vanwege het knoopsgatenelastiek in de broeken), Hema, Prenatal en een enkele Zeeman....
 
Mijn partner weet vaak of ze iets nodigs heeft , alleen koopt hij dan vaak de standaard dingetjes, eerst waren dat rompertjes, nu hempjes en ondergoed, en sokken, de rest laat hij een beetje aan mij over , aangezien het een meisje is en onze dochter al flink goed weet wat ze wel en niet leuk vind, laat hij het maar aan ons over.
 
Terug
Bovenaan