kopen

Dit wordt wel vaak geadviseerd en op kamertjes zit vaak een lange levertijd, dus is het aan te raden dat je bijtijds gaat bestellen. Ik ben nu 30 weken en het kamertje is nog niet klaar, maar al wel ver gevorderd. De laatste loodjes nog.

Het gaat er natuurlijk om dat als je een vroeggeboorte hebt, het kamertje klaar is en alle spulletjes aangeschaft zijn.

Succes

 
Hallo,
Vanaf 7 maanden kan de kraamzorg komen kijken of je alles al klaar heb. Daarom wordt er gezegt dat je het kamertje af moet hebben. Wij hadden alleen maar een bedje en kast nodig. Deze konden we gelijk meenemen (prenatal en IKEA). Maar op een complete kamer zit vaak een wachttijd van 8-12 weken (ligt er trouwens wel aan waar je hem koopt). Dus goed rondkijken en vragen naar de levertijd!
Ik wens je veel plezier met uitzoeken. Ene als er spoed achter zit willen ze soms nog wel eens iets sneller hebben (maar niet standaard vanuit gaan).
Groetjes
 
Hoi Hoi!

Ja, wij hebben het kamertje al klaar (ben 17 weken), maar dat komt omdat mijn man elk moment geopereerd kan gaan worden (hij is al 3 keer geopereerd) en als hij dan terug komt kan hij maanden niets meer doen. Dus wij hadden eigenlijk geen keuze. Maar ik denk ook dat je met de 7e maand klaar moet zijn omdat het daarna (wordt gezegd, kan er nog niet over meepraten) moeilijk is, met je buik enzo...

Liefs Mariska 2
 
Het is idd wel handig om de grote dingen (kinderwagen, kamertje e.d.) rond de 7 maanden af te hebben. Dan hoef je daarover niet meer te stressen, ook i.v.m. lange levertijden en heb je tijd genoeg om de rest van de babyuitzet bijeen te sprokkelen, kleertjes te wassen en de zevende maand is ook bij uitstek geschikt om geboortekaartjes te regelen.
Na de 30 weken gaat je buik echt wel in de weg zitten, krijg je vaak last van je maag/rug. Het is niet zo fijn om dan nog vanalles en nog wat te moeten doen.
 
ben het helemaal met bovenstaande reacties eens. Aan het einde van je zwangerschap heb je echt geen fut meer voor dat soort dingen hoor. Ze zeggen wel eens dat je je in de middelste maanden het beste voelt, nou dat was bij mij ook echt zo. Bovendien hebben veel babyzaken de regeling dat mocht er wat fout gaan, je met 1 telefoontje alles weer kunt cancelen!!!

plezierige zwangerschap verder en een voorspoedige bevalling

gr sandra
 
ja tuurlijk is dat waar!
mijn zusje is met 7 mnd geboren. alles goed gekomen hoor. maar het je er nog nooit van gehoord dat je 8wk te vroeg een kindje kan krijgen??!!
nou ik ken er dus wel!
 
het kamertje was er nog niet,maar onze dochter kwam wel al. veel bijkomende stress in een toch al zo'n verdrietige tijd. alles goed gekomen dus de volgende keer is de kamer veel eerder klaar.
 
Terug
Bovenaan