Koperen spiraal

A

Anoniem

Guest
<p>Goedemorgen, </p><p>ik ben 10 weken geleden bevallen, en ik zit er aan te denken om een koperen spiraal te laten zetten. Dit omdat ik geen hormomen meer wil. </p><p> </p><p>Zijn er mensen met een koperen spiraal en/of wat zijn jullie ervaringen. </p><p>Groetjes </p>

Goedemorgen!

ja de heb ik gehad voordat ik zwanger werd, ben altijd erg tevreden geweest. Voorheen had ik vaak last van hormonen bij andere voorbehoedsmiddelen. Wel 1 tip: laat na t plaatsen een echo maken om te zien of de spiraal goed zit (volgens mij gebeurd dit bij gyn automatisch, bij huisartsen niet altijd). Ik ben nl zwanger geraakt omdat mijn spiraal in baarmoederhals zat ipv baarmoeder dus n echo is wel handig ;).

succes! 

Ik heb voor mijn zwangerschap jaren de koperspiraal gehad, en nu een paar weken geleden weer laten zetten. Ik ben er altijd erg blij mee geweest, geen hormonenzooi! Ik heb het door de huisarts laten doen, en die heeft zelf na twee weken gecontroleerd of hij goed zat. Als ze had getwijfeld, zou ik een echo hebben gekregen, maar ze twijfelde totaal niet of hij goed zat. Nu is zij ook jaren gynaecoloog geweest, du ik vertrouwde dr wel hehe. 

Dank voor jullie reacties, ik ben al bijna 3 jaar van de pil (hormonen) af. En ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn mentruatie. Al dacht ik dat dat wel wat zou worden aangezien ik wegens mega veel en erge mentruatie klachten aan de pil ben gegaan.. ik heb hormoonloos door het leven gaan heel erg gaan waarderen. Dus een koperen spiraal leek mij perfect.
Ik ga binnenkort een afspraak maken, en vragen of ze voor de zekerheid wil checken of hij goed zit. 

Ik heb 2.5 jaar de koperspiraal gehad en zeker de eerste 2 jaar waren super! Ik voelde de wolk van hormonen verdwijnen van de pil en mezelf weer worden. Helaas ging het na een hoge infectie in mn baarmoedermond fout.. ik zat elke maand 3 nachten op rij met de grootste krampen, haast weeën. Nadat de infectie weg was, is dat wat blijven hangen en toen kwam het besluit om hem eruit te halen.. 
Dus kan hem aanraden maar als je ineens verschil in krampen voelt, ga dan niet zoals mij denken; aaach zou wel een gestresste maand hebben, volgende maand beter en dat 4 maanden op rij ? 

Hallo ,
Ik had een koperen spiraal en ik ben nu 19 weken zwanger. Ik persoonlijk zou het niemand meer aanraden de gynaecoloog vertelde mij dat bij de koperen spiraal kans is dat i sneller verzakt maar misschien werkt het bij jou wel goed. 

Ik heb er eentje laten plaatsen in december, bijna twee maanden na de keizersnede. Ik ben er echt niet blij mee geweest. Mijn menstruatie was altijd minimaal, zowel met de pil als zonder enige anticonceptie. Nu zat ik haast een week met flink veel bloedverlies waarvan ik tijdens de eerste dagen zelfs in de nacht de wekker ieder uur moest zetten. Ook vanwege de zwangerschap zijn de eerste keren menstrueren wel anders, maar volgens de arts kwamen mijn klachten voornamelijk door de koperspiraal. Daarom mag je die ook alleen als je van jezelf al geen hevig bloedverlies hebt. Ik heb hem er gisteren uit laten halen en nu met wat tegenzin weer aan de pil. Ik wilde geen hormonen meer, maar met die koperspiraal piepte ik wel anders. Hopelijk bevalt deze pil mij, ik moet het ongeveer 3 maanden aan gaan kijken. Succes! 

Terug
Bovenaan