koppie vast in bekken

Dag dames,

heb even een vraagje. Volgens de vk is m'n kindje volledig ingedaald en zit 't met 't koppie al vast in m'n bekken. Weet iemand of dit iets zegt over wanneer het zou kunnen komen?
Moet nl. nog 7 wkn maar ben dus benieuwd of dit zegt dat 't misschien eerder zal komen?

Groetjes, Prinses (33wkn1dg)

Hoi hoi,

dat zegt niets hoor. Mijn zoontje was ook al vroeg volledig  ingedaald, en ben maar 1 dag voor de uitgerekende dag bevallen. Het is wel fijn om te horen, want dan blijft de kleine in ieder geval zo liggen en draait dus niet meer.
 Hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs,

Het wil inderdaad niets zeggen over hoe lang het nog duurt voor je gaat bevallen. Ik dacht ook dat als het kindje vast ingedaald ligt het niet meer terug kon, of kon draaien e.d.
Mijn bevalling van ons 2e zoontje begon bij 39+1 wk zwangerschap. Hij lag intussen al 3 weken vast ingedaald, de dag voor de bevalling nog controle gehad en alles zag er goed uit, hij lag start klaar.
Echter toen de verloskundige kwam bleek dat ons zoontje zich toch omhoog had gewerkt en schuin was gaan liggen. De verloskundige zei dat het zelfs zou kunnen dat hij nog helemaal gedraaid was. Dat was gelukkig niet het geval en nadat de gyn. hem terug had geduwd op zijn plek en daar werd gehouden met sluitlakens ging het goed.

Vast ingedaald wil dus niet altijd zeggen dat je kindje niet meer kan draaien of eruit kan kruipen. De kans dat het gebeurd is wel heel klein hoor, voor zover ik weet komt het niet vaak voor.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan