Korstjes op tepel (23 wk zwanger)

<p><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Hi Dames,  </span><br style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><br style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Even een vraagje. Misschien iemand hier ervaring mee.   </span><br style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><br style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Ik had afgelopen donderdag ineens een korstachtig plekje op mijn tepel. Dus niet op de tepelhof, maar echt mijn tepel. (Sorry voor de details). Ik lees nu op internet wel dat dit mogelijk ingedroogde colostrum kan zijn. Alleen lees is overal dat het met name gelig van kleur is. Bij mij hing het een beetje tussen gelig en groenig in. Ik kon het met een handdoek wegwrijven en sindsdien nergens last meer van gehad. Maar vraag me af of die kleur wel normaal is?  </span><br style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><br style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;" /><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #222222; color: #222222; font-family: 'open sans', sans-serif; font-size: 13px; text-align: justify;">Iemand bekend mee?</span></p>

Heb ik ook, ik maak me er niet zo druk om. Ik kan het na het douchen ook wegvegen met een handdoek. Soms is het geel, soms wit...het verschilt. Als je je echt zorgen maakt, gewoon ff aan je vk vragen! 

Ik denk inderdaad dat het opgedroogd colostrum is. Bij mij was dat ook echt een soort hard geworden druppeltje. Ik was toen wel een stuk verder in de zwangerschap maar volgens mij kan dat erg variëren! 

Het zou ook talg kunnen zijn geweest, dat maken je tepels nu ook wat meer aan. Ik had dat ook voor het eerst in mn errste zwangerschap. Mijn dochter is nu 3 en ik heb het nog steeds af en toe. Nu bijna 11 wk zwanger en het begint weer ietsje meer te worden.
Maar of t nou talg is of al colostrum, het kan in beide gevallen geen kwaad.
Als het gaat jeuken of vreemd ruikt kan je er altijd nog even een arts naar laten kijken.

Terug
Bovenaan